Azért a járatok elkerülik az orosz légteret.
Az orosz és európai légtérszankciók bevezetésével párhuzamosan láthattuk, hogy milyen radikálisan változtak meg az egyes repülési útvonalak, ennek hatására pedig több légitársaság is fontolóra vette egyes járatainak felfüggesztését. Legutóbb a United Airlines döntött úgy, hogy négy indiai útvonala közül kettőt felfüggeszt, a maradék kettőt pedig módosítja, hogy elkerülje az orosz légteret.
Ezt a döntést viszont úgy hozta meg, hogy
Oroszország egyébként a várakozásokkal ellentétben nem tiltotta ki a légteréből az amerikai repülőket, noha az Egyesült Államok nem enged be orosz gépeket.
Hogy ennek mi az oka, arról egyelőre nem szólnak a hírek. A United viszont, mint Leslie Scott, a cég szóvivője elmondta, folyamatosan vizsgálja és módosítja a menetrendet az ukrajnai helyzet alakulására reagálva, így átmenetileg felfüggesztette a San Francisco és Delhi, valamint Newark és Mumbai közötti járatait, miközben továbbra is közlekedik Chicago valamint Newark és Delhi között.
Az ezen városok között közlekedő járatok jellemzően az északi-sarkkörre kanyarodnak, mielőtt Oroszországon keresztül megközelítenék a szubkontinenst. A légitársaság Newark-Delhi járata azonban így szinte teljesen egyenes vonalon halad Oroszországtól délre és Szaúd-Arábián keresztül.
Az út tizennégy óra huszonnyolc percig tart, vagyis harmincegy perccel tovább, mint az Air India járata a két város között, amely a megszokott útvonalon halad.
Ami a Chicago-Delhi járatot illeti: a légitársaság a szokásosnál hamarabb kanyarodik délre, hogy Oroszország helyett többek között Magyarország légterének érintésével Törökországon és Afganisztánon keresztül érkezzen meg az indiai fővárosba. Az út negyvenhárom perccel tartott tovább, mint az Air Indiáé ugyanazon két repülőtér között.
Eközben az orosz légitársaság, az Aeroflot már csak egyetlen országba repül, ugyanakkor arra is látunk példát, hogy meg lehet találni a rést az európai légtérzáron.
(Forrás: travelweekly.com, képek: Unsplash, Flightradar24)
tilalom | usa | United Airlines | repülési útvonal | légtérzár | oroszország
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!