Egészen hihetetlen, de az amerikai pop-art ikonnak mindössze harminc percre volt szüksége ahhoz, hogy egy M1-esből valódi műalkotást varázsoljon.
Habár már negyven év telt el azóta, hogy Andy Warhol színesre festette ezt a BMW M1-est, még mindig újszerűnek hat a látványa. A projekt mögött húzódó szándék az volt, hogy minél szélesebb tömegekhez juttassák el a művészetet, és hogyan is lehetne ezt gyorsabban megtenni, ha nem egy versenyautó műalkotássá varázslásával?
Persze nem ez volt az első eset, hogy festővászonként használtak egy autót.
A BMW-nek ez konkrétan a negyedik "művészi autójaként" született meg 1979-ben, ám a mai napig ez a legismertebb.
Pedig Warhol nem dolgozott vele túl sokáig, mindössze fél órára volt szüksége a harsány mű elkészítéséhez, ami persze semmit sem von le az értékéből.
Maga az autó egyébként nemcsak műalkotásként, hanem versenyautóként is bizonyított, hiszen a kipingálását követően rajthoz álltak vele a Le Mans-i 24 órás versenyen, ahol második helyen végzett a kategóriájában, összesítettben pedig a hatodik helyet szerezte meg.
A friss képeket egy német fotós, Stephan Bauer készítette, aki tavaly megnyerte a BMW fotópályázatát, ezért választhatott egy autót és egy helyszínt a saját képsorozatához. Az elhagyatott gyártelep jó döntésnek bizonyult, hiszen remek kontrasztot teremt az M1-es vibráló, élénk színeivel.
Ez is érdekelhet:
(Képek: BMW)
autó | andy warhol | pop art | bmw | művészet
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!