Close
Az Auditól érkezik a Tesla legújabb ellenfele

Az Auditól érkezik a Tesla legújabb ellenfele

Sokan próbáltak már ellenfelet állítani a Teslának, és a legújabb riválist az Audi mutatta be. A tisztán elektromos hajtású e-tron GT a márka eddigi legerősebb modellje lett.

Az Audinak nem ez az első elektromos autója, hiszen a crossover kategóriás e-tron már egy ideje kapható, de az első olyan, ami azonnal leveszi az embert a lábáról. Az e-tron GT egy sportos gran turismo, ami öt méter hosszú, a megszokottnál szélesebb és laposabb, áramvonalas karosszériájával egészen biztosan kitűnik majd a többi autó közül.

Meglepő lehet, de elektromos autó létére nem lett túl futurisztikus az e-tron GT,

nincsenek rajta rejtett kilincsek vagy kamerás visszapillantók, és az utastérben sem vették át az uralmat az érintőképernyők. A számlapokat és a navigációt persze színes kijelző mutatja, de minden mást úgy lehet kezelni benne, mint azt más Audikban megszoktunk.

Az Audi ugyanakkor kihasználta a lehetőségeket, amelyek az eleve elektromosnak tervezett autókban rejlenek. Az akkumulátort a padlóba építették, ezért rendkívül alacsony a súlypont, és mivel az autó orrában nem kell helyet szorítani a motornak,

a hátsó 405 literes csomagtartón kívül elöl is találunk egy 85 literes rekeszt.

A Porschével közösen fejlesztett műszaki tartalmával lesz igazán izgalmas az e-tron GT. Az első és a hátsó kerekeket is villanymotor hajtja, a teljesítmény az alapmodellben is 476 lóerő, amivel 4,1 másodperc is elég, hogy nulláról százra gyorsuljon,

az RS csúcsmodell már 598 lóerős, rajtprogrammal rövid ideig 646 lóerőre is képes.

Az e-tron GT a leggyorsabb elektromos autók közé tartozik, 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, ami már a szupersportautók szintje. A sebességét 250 km/h-nál korlátozzák, és elegendőnek tűnik a 488 kilométeres hatótáv is, amit villámgyorsan lehet tölteni, 23 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el, más szóval

öt perc alatt száz kilométerre elegendő energiát lehet beletölteni.

A teljesítménye és a gyorsulás ideje ugyan nem éri el a Tesláét, de aligha hihető, hogy az e-tron GT dinamikája ne lenne elegendő bárkinek. Az Audinál rendesen kidolgozták a technikát, a légrugózással, hátsókerék-kormányzással és karbon-kerámia fékekkel

a szupersportautókhoz fogható teljesítményt a luxusautók kényelmébe csomagolták.

Az e-tron GT-nek egyedi hangot is alkotott az Audi, hogy ne a némaság legyen az élmények akadálya. Persze, ha akarjuk, részben rá is bízhatjuk a vezetést, és okostelefonnal irányíthatjuk a parkolást, akár az autó mellett állva is. A jövőnek szánt gran turismo még az idén tavasszal kapható lesz, a német ára 99 800 eurónál kezdődik.

Villámgyors prémiumautók

Nem ez az egyetlen újdonság az elektromos autók prémiumkategóriájában, a Mercedes nemrég mutatta be a kompakt méretű EQA-t, és a Porsche is kihozta a Taycan olcsóbb, hátsókerék-meghajtású változatát. A Sony pedig azt mutatta meg egy ígéretes koncepcióval, hogy ha autógyártásba fogna, akkor még a Teslával is felvehetné a versenyt.

FOLYTASD EZZEL
A luxus alternatíváját villantja fel a megújult Rolls-Royce Phantom
Három új Ferrari, amit csak egyetlen példányban gyártanak
Rendeld meg a Roadster magazin 7. számát!
Friss lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 220 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom