Ausztria a következő tizenhat évben igencsak nagyszabású vasúti átalakításokba kezd.
2040-ig az osztrák vasút (ÖBB) és a kormány több tucat új útvonalat és összeköttetést szeretne megvalósítani, bővítené a nemzetközi összeköttetéseket, és szorosabb hálózatba szervezné a regionális közlekedést valamint az agglomerációkat.
Az elképzelés jelenleg még csak tervezetként létezik, de a lakosok is elmondhatják majd a véleményüket, mielőtt végleges formát öltene, várhatóan még az idén.
Annyit már most lehet tudni, hogy a vízió huszonöt területet érint és hatvanhét projektet foglal magába. Kiemelt figyelmet kap a Felső-Ausztrián át Bajorországba vezető út, a New Innkreisbahn (NIB) ahol új, két vágányú vonalat építenek. Ez drasztikusan lerövidíti majd a Bécs és München közötti menetidőt, amely négyről két és fél órára csökken.
Gyorsabban lehet majd ugyanakkor eljutni a távolabbi nemzetközi úti célokra, például Párizsba is.
Javulni fognak a bécsi helyi közlekedési szolgáltatások is a Heiligenstadt negyed és a Praterkai vasútállomás közötti vonal bővítésével, és a Bregenz környéki vasútvonalak ráncfelvarrása szintén fellendíti a közlekedést a Rajna-völgy egész területén.
A fejlesztés költségei mintegy 26 milliárd eurót tesznek ki, 2040-ben pedig a vonatok évente 255 millió kilométert fognak megtenni, ami másfélszer több, mint manapság.
Ausztriából már most nagyon színvonalas, gördülő hotelnek is beillő vonatokkal utazhatunk, nem csoda, hogy olyan sokan szeretik az országot.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
münchen | fejlesztés | párizs | vasút | ausztria
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!