És ennek enyhén szólva nem mindenki örül.
Majdnem kétmilliárd fontba kerül majd, hogy egy alagúton vigyenek át egy autópályát a Stonehenge alatt. A műemlékhez közeli autópálya-projekt már körülbelül egy éve asztalon van, és egy folytatásos regényt lehetne írni a körülötte kialakult viszályokról, valamint a számos felmerült és elvetett opcióról. Végül az alagútépítés javaslata nyert, és pár napja hivatalos lett, hogy
a Stonehenge világörökségi műemléke alatt autópálya fog áthaladni.
Habár a kivitelezők biztosítják, hogy az őskori építmény alatt áthaladó út láthatatlan lesz, az autóforgalom pedig teljesen néma,
a műemlékvédők szerint nagyban veszélyezteti a megalitikus építményt és a térség más, műemlékekben gazdag régészeti lelőhelyeit.
A projektet kritizálók több lapnak is nyilatkozva egyenesen észvesztőnek és felfoghatatlan idiotizmusnak titulálták a döntést, mellyel szerintük visszafordíthatatlan károkat fognak okozni az útépítők. Az 1986-ban UNESCO kulturális örökséggé nyilvánított építmény Krisztus előtt 2500 és 2100 között épült. Az alatta áthaladó, A303-as út alagútrészének tervezett bejárata ötvenöt méterre lesz a Stonehenge-től.
A projekt leállításáért alakult Stonehenge Alliance eddig több mint százötvenezer aláírással tiltakozik a munkálatok ellen, melyek várható kezdete 2023.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Artnet.com, nyitókép: Highways England, fotók: Unsplash.com)
Anglia | világörökség | Stonehenge | alagút | műemlék | unesco
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!