Némileg meglepő, milyen listán tette második helyre Budapestet a világhírű utazási magazin

A Condé Nast Traveller arra kérte olvasóit, hogy szavazzanak arról, mely európai városokban érzik leginkább a vendégszeretetet.

Világszínvonalú kultúra, gyönyörű építészet, ízletes ételek, mozgalmas éjszakai élet – rengeteg dolog tesz nagyszerű hellyé egy várost, de ha azt látjuk a helyieken, hogy rá van írva az arcukra, miért nem maradtunk inkább otthon, akkor kicsit feszültté válhat a helyzet. Megértjük, mert sokszor idegesítőek tudnak lenni a turisták, de mi szeretünk a jó turisták közé tartozni és olyan helyre menni, ahol tárt karokkal fogadják az embert.

A neves Condé Nast Traveller Readers' Choice Awards közzétette Európa legbarátságosabb városainak listáját, amelyet az olvasók szavaztak meg.

A végeredményből kiderül, hogy a legvendégszeretőbb városnak járó koronát  Stockholm kapta.

A svéd főváros egészen lenyűgöző 94,07 pontot ért el összesítésben. A magyarázat szerint a svédek híresek udvariasságukról és vidámságukról, így aligha lepődhetünk meg az első helyén.

A második helyen viszont Budapest végzett 91,88 ponttal, a harmadik pedig Valencia lett 91-el. A magyar fővárost elsősorban a gyógyfürdői és az építészete miatt emelték ki a lista ismertetésében, valamint valóságos építészeti kincsesbányának nevezték Budapestet. A cikk szerint a helyiek büszkék a gyönyörű látnivalókra, és szívesen megosztják azokat másokkal is.

Ez Európa 10 legbarátságosabb városa 2024-ben:

• Lisszabon
  • Milánó
  • Nápoly

A teljes listát ide kattintva lehet olvasni.

A hűvösebb időjárás és a rövidebb nappalok néhányunkat rettegéssel töltenek el, mások számára azonban az ősz az év egyik legjobb utazási időszakát jelenti – utóbbiakhoz szólunk most.

(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)

vendégszerető | rangsor | budapest | világ | városok

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Ez az egzotikus hely lesz a következő téli nyaralások favoritja!