Nem is nagyon kell gondolkodni rajta.
Barcelonának van némi múltja, ha autókat visszaszorító intézkedésekről van szó. Néhány éve például rendre megtartják az autómentes napokat, olyankor a város zajos központi utcáit a kerékpárosok és a gyalogosok foglalják el. Most a tömegközlekedést is igyekeznek fellendíteni.
A városi autóforgalom csökkentése érdekében bevezetik az ún. T-verda jegyet, mellyel a helyiek három évig korlátlan villamos- és metróhasználatra jogosultak.
Ehhez annyit kell tenniük, hogy eladják régi autóikat, ami elég jó ösztönzés arra, hogy megszabaduljanak a rozsdás, öreg benzinestől. Barcelonában pedig bőven van választási lehetőség: a remekül kiépített metró-, villamos-, busz- és siklórendszernek köszönhetően szinte biztos, hogy mindenhol akad megálló a közelben. És ami a legjobb, hogy a T-verda korlátlan ingyenes utazást tesz lehetővé. Nincs felső határ.
A jelek szerint a kezdeményezés működik, mert már több mint 12 ezer járművel csökkent a város utcáin közlekedő autók száma.
Bár a T-verda-bérlet világújdonságnak számít, más helyeken is kínálnak hasonló ösztönzést az autókról való lemondásra. Franciaország és Finnország egyes részein elektromos kerékpárra lehet beváltani a járművet, Luxemburgban pedig mindenki számára ingyenes a tömegközlekedés.
Sokan szeretünk panaszkodni a közlekedési morálra, általában azt a várost tartjuk a legrosszabbnak forgalom szempontjából, ahol élünk. Vannak viszont olyan városok, amelyek objektív adatokkal mérve is esélyesként indulnak a nem túl megtisztelő címért.
(Forrás: Time Out, fotók: Pixabay, Getty Images)
ingyenes | autó | barcelona | utazás | lecserélés
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!