Close
Mutatjuk, mely városokban a legszörnyűbb a forgalom

Mutatjuk, mely városokban a legszörnyűbb a forgalom

A második helyezettre nem biztos, hogy gondolnánk.

Sokan szeretünk panaszkodni a közlekedési morálra, általában azt a várost tartjuk a legrosszabbnak forgalom szempontjából, ahol élünk.

Vannak viszont olyan városok, amelyek objektív adatokkal mérve is esélyesként indulnak a nem túl megtisztelő címért.

A forgalmi adatok elemzésével foglalkozó INRIX többféle együtthatót vizsgálva elkészítette azt a toplistát, amely sorrendbe állítja a közlekedési szempontból legrosszabb városokat.

Az eredmény az alábbi mutatókon alapulva jött ki:

  • A közlekedésre gyakorolt hatás  (az ingázáshoz kapcsolódó késések alapján),
  • a dugóban elvesztegetett órák száma (csúcsidőben, a normál időszakhoz képest),
  • átlagos utazósebesség (csúcsidőben mennyivel haladhat az autós a belvárosban közlekedve, egy mérfölddel a célja előtt),
  • a dugóban veszteglés idejének összehasonlítása az egy évvel ezelőtti számokkal.

Ezek alapján a világon ebben a tíz városban a legrosszabb a közlekedés:

  • Cali, Kolumbia
  •  Zágráb, Horvátország
  • Quito, Ecuador
  • Chicago, USA
  • Párizs, Franciaország
  • Philadelphia, USA
  • Moszkva, Oroszország
  • New York, USA
  • Bukarest, Románia
  • Bogotá, Kolumbia

New York előkelő helyezése talán kevésbé meglepő, és egy kolumbiai város győzelmére sem ráncoljuk össze a szemöldökünket. Bogotában egy évben átlagosan 133 órát ülnek a sofőrök a dugóban, a célhoz közelítve az utolsó mérföldön átlagban 17,6 km/h sebességgel vánszorognak. Bukarest második helye viszont eléggé meglepőnek tűnik, a román fővárosban évente 134 órát kell dugóban senyvedni, az utolsó etapban nagyjából 24 km/h-val tudhak haladni az autósok. A harmadikként végzett New Yorkban ezek a számok 100 óra, illetve 19,2 km/h. Érdekesség, hogy a top 10-ben három amerikai város is befért.

 

Kutatások igazolták, hogy az utazni vágyók nyolcvan százaléka már elkészítette a következő hat hónapra vonatkozó tervét. A szakemberek szerint ennek oka, hogy bár a pandémia gyakorlatilag lenullázta az utazások számát, az oltások egyre szélesebb körű terjedése ismét okot ad az optimizmusra. A globális átolottság még messze van. A fogadóországok eltérő gyakorlatokat vezettek be, a szakértők pedig azt hangsúlyozzák, legalább 2022-ig nem várható, hogy az utazás olyan könnyűvé és egyszerűen hozzáférhetővé váljon, mint azelőtt. Ráadásul nemcsak az utazók részéről van szükség hatalmas erőfeszítésre, hanem a légitársaságoktól, és a turisztikai ügynökségektől is folyamatos elérhetőséget igényel az, hogy az utazókat tájékoztassák a lehetőségeikről.

(Forrás: Matadornetwork, fotók: Unsplash, Getty Images)

közlekedés | városok | toplista | dugó | forgalom

FOLYTASD EZZEL

Meghitt hangulatban veszik fel a versenyt a villanyszámlával ezek a brit pubok

Tanulmány készült arról, volt-e értelme a Covid-korlátozásoknak

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom