Close
Van valami, ami visszaadja az utazásba vetett hitet

Van valami, ami visszaadja az utazásba vetett hitet

Kutatások igazolták, hogy az utazni vágyók nyolcvan százaléka már elkészítette a következő hat hónapra vonatkozó tervét. A szakemberek szerint ennek oka, hogy bár a pandémia gyakorlatilag lenullázta az utazások számát, az oltások egyre szélesebb körű terjedése ismét okot ad az optimizmusra.

A Longwoods International ezer amerikai felnőtt bevonásával készített egy átfogó kutatást az utazási szokások változásáról. A válaszadók mintegy negyven százaléka úgy nyilatkozott, hogy a vírusveszély befolyásolja az utazással kapcsolatos döntéseit.

A válaszadók negyvenöt százaléka a pandémiát követő első utazása során barátait és a családtagjait látogatná meg, további harmincöt százalék pedig vízpartot választana.

Az amerikaiak továbbra is elsősorban belföldi úti célokat részesítenek előnyben a nemzetközivel szemben, az utazás módját tekintve pedig a személygépkocsis közlekedést jóval többen választanák a légi, vagy a vasúti utazás helyett.

A kutatást vezetők beszámoltak arról is, hogy az amerikaiak utazási optimizmusa egyenes arányban nő az oltások terjedésével. A válaszadók egyharmada úgy nyilatkozott, hogy a Covid–vakcina nincs hatással a jövőbeli utazásaik megtervezésére, a kutatásban résztvevők harmincnyolc százaléka a következő utazása előtt megvárja, amíg beoltják, további húsz százalék pedig azt is kivárja, amíg barátaik, családtagjaik is megkapják a vakcinát.

A minta alanyainak tizenkilenc százaléka azonban ennél jóval óvatosabb:

akkor indulna útnak, amikor az amerikai lakosság többségét beoltották.

A kutatók ez alapján pedig azt remélik, hogy amennyiben az Egyesült Államokban a járványügyi trendek kedvezővé válnak, a turizmus ismét fellendülő szakaszba kerülhet.

A globális átolottság azonban még messze van. A fogadóországok eltérő gyakorlatokat vezettek be, a szakértők pedig azt hangsúlyozzák, legalább 2022-ig nem várható, hogy az utazás olyan könnyűvé és egyszerűen hozzáférhetővé váljon, mint azelőtt. Ráadásul nemcsak az utazók részéről van szükség hatalmas erőfeszítésre, hanem a légitársaságoktól, és a turisztikai ügynökségektől is folyamatos elérhetőséget igényel az, hogy az utazókat tájékoztassák a lehetőségeikről.

(Fotók: Pixabay)

FOLYTASD EZZEL
Vége a koronavírus-szükségállapotnak Spanyolországban
Még egy országgal állapodtunk meg arról, hogy bármilyen oltással utazhatunk hozzájuk
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom