Close
Van valami, ami visszaadja az utazásba vetett hitet

Van valami, ami visszaadja az utazásba vetett hitet

Kutatások igazolták, hogy az utazni vágyók nyolcvan százaléka már elkészítette a következő hat hónapra vonatkozó tervét. A szakemberek szerint ennek oka, hogy bár a pandémia gyakorlatilag lenullázta az utazások számát, az oltások egyre szélesebb körű terjedése ismét okot ad az optimizmusra.

A Longwoods International ezer amerikai felnőtt bevonásával készített egy átfogó kutatást az utazási szokások változásáról. A válaszadók mintegy negyven százaléka úgy nyilatkozott, hogy a vírusveszély befolyásolja az utazással kapcsolatos döntéseit.

A válaszadók negyvenöt százaléka a pandémiát követő első utazása során barátait és a családtagjait látogatná meg, további harmincöt százalék pedig vízpartot választana.

Az amerikaiak továbbra is elsősorban belföldi úti célokat részesítenek előnyben a nemzetközivel szemben, az utazás módját tekintve pedig a személygépkocsis közlekedést jóval többen választanák a légi, vagy a vasúti utazás helyett.

A kutatást vezetők beszámoltak arról is, hogy az amerikaiak utazási optimizmusa egyenes arányban nő az oltások terjedésével. A válaszadók egyharmada úgy nyilatkozott, hogy a Covid–vakcina nincs hatással a jövőbeli utazásaik megtervezésére, a kutatásban résztvevők harmincnyolc százaléka a következő utazása előtt megvárja, amíg beoltják, további húsz százalék pedig azt is kivárja, amíg barátaik, családtagjaik is megkapják a vakcinát.

A minta alanyainak tizenkilenc százaléka azonban ennél jóval óvatosabb:

akkor indulna útnak, amikor az amerikai lakosság többségét beoltották.

A kutatók ez alapján pedig azt remélik, hogy amennyiben az Egyesült Államokban a járványügyi trendek kedvezővé válnak, a turizmus ismét fellendülő szakaszba kerülhet.

A globális átolottság azonban még messze van. A fogadóországok eltérő gyakorlatokat vezettek be, a szakértők pedig azt hangsúlyozzák, legalább 2022-ig nem várható, hogy az utazás olyan könnyűvé és egyszerűen hozzáférhetővé váljon, mint azelőtt. Ráadásul nemcsak az utazók részéről van szükség hatalmas erőfeszítésre, hanem a légitársaságoktól, és a turisztikai ügynökségektől is folyamatos elérhetőséget igényel az, hogy az utazókat tájékoztassák a lehetőségeikről.

(Fotók: Pixabay)

utazás | koronavírus | pandémia | optimizmus | motiváció

FOLYTASD EZZEL

A luxus új szintje a Balatonnál – Ilyen a LUA Resort télen

Fantasztikus őszi ízek és otthonos hangulat – Így varázsolt el minket a Macesz Bisztró

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram