A Magyar Divat & Design Ügynökség idén a négy nemzetközi divathetet megelőzve – Milánó, London, Párizs és New York előtt - mutatta be több mint harminc magyar és régiós tervező legújabb kollekciójának limitált válogatását a Budapest Central European Fashion Week-en.
Az előrehozott időpont hátterében stratégiai döntés állt, melynek köszönhetően a magyar márkák versenyelőnybe kerültek a nagykereskedelmi értékesítési lehetőségeik terén. A három napon át tartó divatbemutatókat a vírushelyzet miatt csökkentett létszámmal tartották meg, melyeken keresztül kétezerötszáz vendég, köztük nagykereskedők, hazai és nemzetközi újságírók, valamint véleményvezérek ismerhették meg a 2022/23-as őszi-téli darabokat a főváros ikonikus helyszínein. Ezentúl az online sugárzásnak köszönhetően volt olyan show, melyet több mint százötvenezer néző követett a közösségi média csatornákon keresztül élőben.
A Magyar Divat & Design Ügynökség által kilencedik alkalommal megvalósított Budapest Central European Fashion Week egy teljes héten át várta a divat iránt érdeklődő közönséget január 31. és február 6. között.
A rendezvény igazi divatvárossá változtatta Budapestet, melynek köszönhetően egymást érték az izgalmas tematikus programok.
A divatbemutatók már pénteken elkezdődtek a Királyi Lovarda épületében, majd szombaton és vasárnap a Szépművészeti Múzeumban ismerhették meg a nagykereskedők, az újságírók, valamint a divatipari szakemberek a kortárs divatmárkák 2022/23-as őszi-téli darabjait.
Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója elmondta: rengeteg visszajelzést kaptak, miszerint sikerült az idei BCEFW-t egy új, magasabb szintre emelniük mind a rendezvényszervezés, mind az értékesítésösztönzés terén. Emellett sikerült a külföldi vendégeik számára Budapest páratlan szépségét is megmutatniuk, hiszen a főváros emblematikus helyszíneire kalauzolták őket.
Úgy gondolom az ilyen rendezvények kiváló lehetőséget adnak a divat és a turizmus meglévő kapcsolódásainak tudatos kiaknázására, illetve a magyar turisztikai vonzerő fejlesztésére – emelte ki.
Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgató-helyettese szerint az idei BCEFW Pre-Fall Collection számos korábbi célkitűzésükhöz hozzájárult, így régi vágyuk teljesült a mostani divathéttel. Közel egy hónappal korábbra hozták az eseményt, mely hatalmas kihívást jelentett a tervezőik számára, hogy időben elkészüljenek az új kollekciókkal, viszont nagyon büszkék rá, hogy sikerrel vették az akadályt.
A nemzetközi nagy divathetek előtt megtartott bemutatók elérték a céljukat: a nemzetközi viszonteladók és forgalmazók – akik között Olaszországból és Oroszországból is érkeztek, hogy megnézzék a show-kat – még a teljes beszerzési keretük felett rendelkezve adhatták le rendeléseiket a magyar kollekciókra.
Ez hatalmas versenyelőny a márkáknak, mely teljesen új gondolkodásmódot kívánt meg tőlük – tette hozzá.
Az Ügynökség idén számos lehetőséget biztosított a tervezőknek, így a ruhamárkák mellett különféle kiegészítőket és ékszereket tervező brandek is bemutathatták alkotásaikat. A Fashion Street-en található Deák Palotában kiemelt kísérőprogramként öt, míg – a bemutatók helyszíneként is ismert – Szépművészeti Múzeumban hét hazai márka kiállítása volt megtekinthető.
A huszonegy – köztük tizenkilenc magyar és két lengyel – divatbemutatót élőben kétezerötszáz látogató követte, köztük a nemzetközi sajtó neves képviselői közül az olasz, ukrán és lengyel Vogue, valamint a lengyel és szerb ELLE munkatársai, illetve olyan híres véleményvezérek, mint Doina Ciobanu vagy Richard Biedul. Számos viszonteladó nézte a helyszínen a bemutatókat Oroszországtól Olaszországig, akikkel a tervezők a kollekciók bemutatása után személyesen is egyeztethettek és a megrendelésekről tárgyalhattak.
A side eventek eközben a fővárost töltötték meg a divatprogramokkal: kerekasztal-beszélgetések, showroom-látogatások, workshopok és egyéb izgalmas események sora várta az érdeklődőket. A bemutatók iránt nemcsak a szakemberek érdeklődtek, hanem a divatrajongók a kísérőrendezvények mellett a catwalk show-kat is szívesen látogatták. A jegyértékesítésből befolyt közel egymillió forintot az ügynökség idén is az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlotta fel.
Az MDDÜ emellett törekedett arra is, hogy a jövő divatipari reménységei, vagyis a szakoktatásban és felsőoktatásban résztvevő diákok, hallgatók is részei legyenek az eseménynek. Összesen közel száz tanuló és tanár érkezett a különböző intézményekből, akik első kézből szerezhettek szakmai élményeket.
A BCEFW iránti érdeklődés az online térben is megmutatkozott, ahol a legújabb trendek iránt érdeklődők a BCEFW hivatalos Facebook-oldalán, illetve TikTok-csatornáján követhették az eseményeket. A catwalk show-król, illetve az esemény izgalmas pillanatairól készült felvételek hatalmas sikert arattak: a legtöbb bemutató nézettsége százezer fölötti volt, egyes show-kat pedig százötvenezren néztek élőben a TikTok felületén.
A nézősorok mellett a kifutókon is sorra jelentek meg a nagy nevek: a show-k keretében láthatta a közönség a korábban komoly modellkarriert felépítő Epres Pannit, illetve olyan magyar hírességeket, mint Verrasztó Evelyn, úszónő vagy Wolf Kati, énekesnő.
A szervezők emellett kiemelt figyelmet fordítottak a diverzivitásra és a pozitív testkép hangsúlyozására is.
Az idei bemutatók további különlegességet is tartogattak, több márka számára jelentett jubileumi megjelenést a BCEFW. Volt olyan márka, amely tizedik, míg más a huszonötödik évfordulóját ünnepelte az eseményen.
Az ügynökség az új technológiai megoldásokat a BCEFW-vel kapcsolatban már második alkalommal aknázta ki, hiszen a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített üzlettel kínált vásárlási élményt az érdeklődők számára. A magyar kortárs darabok itt egy kattintással közvetlenül elérhetővé és megvásárolhatóvá váltak a Budapest Select Concept Store oldalán.
bata-jakab zsófia | Forintos-Szűcs Anita | divattervezo | divat | catwalk | Budapest Central European Fashion Week
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!