A márka idén ünnepli századik születésnapját, ám nem visszafelé, hanem inkább előre tekintenek. A centenárium alkalmából megálmodtak egy elektromos túrakupét, amely a tervek szerint 2035-ben válhat valósággá.
Az EXP 100 GT tehát azt hivatott megmutatni, miképpen képzeli el a Bentley a nem is olyan távoli jövőt. Az egészen biztos, hogy a többi gyártóhoz hasonlóan ők is az elektromos és önvezető irányvonalat preferálják. No meg a hatalmas méreteket és a végtelen kényelmet.
A karbonból és alumíniumból készült karosszéria jóval nagyobb, mint a Continental GT esetében. Valójában minden eddiginél nagyobb. Egészen konkrétan 5,8 méter hosszú és 2,4 méter széles. A Lamborghinihez hasonlóan felfelé nyíló ajtók két méter hosszúak. Ilyen méreteknél valóban hasznos lehet, hogy a parkolással már nem a sofőrnek kell majd bajlódnia.
Mindezek tükrében igazi csoda, hogy az elektromos hajtású luxusautó tömege csupán 1900 kilogramm, egyetlen feltöltéssel pedig (visszafogottabb tempóban) akár 700 kilométert is megtesz. A meghajtásról annyit árultak el, hogy
a beépített négy villanymotor 1500 Nm nyomatékot képes leadni. Ez elég is ahhoz, hogy a túrakupé 2,5 másodperc alatt gyorsuljon százra.
A végsebessége 300 km/h.
Ami a dizájnt illeti, több helyen is fellelhetőek a márka jellegzetes vonásai, ám emellett tényleg jövőbemutató. Az eleje például hamisítatlan futurisztikus agressziót sugároz a kerek lámpákkal és a további hatezer pici LED-del, aminek köszönhetően érdekes fényjátékokra képes az autó. Többek között a járókelőket is figyelmeztetni tudja, ha az autó éppen önvezető üzemmódban van.
Persze a belső tér is elképesztően fényűző, leginkább egy űrhajó belsejére hasonlít. És nagyjából olyan technológiákkal is pakolták tele. Nagy piros pont jár érte, hogy az autó tervezése közben a fenntarthatóságra is figyeltek.
A fényezéshez újrahasznosított rizshéjat használtak, belül pedig a borgyártás melléktermékéből készített, 100 százalékig organikus műbőrrel találkozhatunk.
Az ülések például folyamatosan monitorozzák az utas testhőjét és tartását, az abroncsok alkalmazkodnak az időjáráshoz, önvezető módban a kormány visszahúzódik, és az ülések ilyenkor elfordíthatók, ráadásul még egy személyi asszisztenst is beépítettek, akivel a sofőr kézmozdulatokkal is kommunikálhat.
Ez is érdekelhet:
(Képek: Bentley)
önvezető autó | jövő | bentley continental gt | autó | Bentley | félautomata
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!