A Risposte Turismo legfrissebb elemzése arra a következtetésre jutott, hogy két év kihagyás után, a pandémiát követően ismét felpörgött a bolognai bevásárlóturizmus. Ennek eredményeként pedig 2023-ben akár a kétmilliót is meghaladhatja majd a bevásárlóturisták száma.
Szakértők szerint a bevásárlóturisták kétmilliós számának elérése olyan eredmény lenne, ami jelentős hatással van az olasz gazdaságra és a társadalomra egyaránt.
A Risposte Turismo által végzett felmérésben több mint hatszáz olasz, amerikai, német, francia és brit turista vett részt, ötvennégy százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy
olaszországi látogatásának fő oka a vásárlás.
Az úti cél kiválasztásában pedig az akciók és egyéb kedvezmények, a látnivalók, turisztikai attrakciók közelsége, a tradicionális vagy egyedi termékek, a kereskedelmi kínálat és az elérhető szolgáltatások széles köre játszik közre.
A válaszadók hatvanegy százaléka azt is mondta, hogy a történelmi belvárosban és a bevásárlóutcákban található üzletek a kedvenc helyei a vásárláshoz, ezt követik a bevásárlóközpontok (negyvenkilenc százalék) és az egyéb üzletek (negyvenegy százalék).
Ugyanakkor ötből három turista vásárol állomásokon és repülőtereken.
A megkérdezett eladók nyolcvanegy százaléka bizakodóan tekint a jövőbe és hatvan százalékuk arra számít, hogy már az idei év végére is elmondhatja, hogy forgalma a járvány előtti időszakhoz képest is nőtt.
Karácsonykor is érdemes felkeresni Olaszországot. Ebben a cikkünkben tíz kihagyhatatlan adventi programjavaslatot gyűjtöttünk össze, itt pedig eláruljuk azt is, hova érdemes mennünk, ha a vásárlást a legjobb ételek megkóstolásával kötnénk össze.
(Forrás: Schengenvisainfo, fotók: Getty)
bevásárlóturizmus | vásárlás | turizmus | olaszország
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!