A Risposte Turismo legfrissebb elemzése arra a következtetésre jutott, hogy két év kihagyás után, a pandémiát követően ismét felpörgött a bolognai bevásárlóturizmus. Ennek eredményeként pedig 2023-ben akár a kétmilliót is meghaladhatja majd a bevásárlóturisták száma.
Szakértők szerint a bevásárlóturisták kétmilliós számának elérése olyan eredmény lenne, ami jelentős hatással van az olasz gazdaságra és a társadalomra egyaránt.
A Risposte Turismo által végzett felmérésben több mint hatszáz olasz, amerikai, német, francia és brit turista vett részt, ötvennégy százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy
olaszországi látogatásának fő oka a vásárlás.
Az úti cél kiválasztásában pedig az akciók és egyéb kedvezmények, a látnivalók, turisztikai attrakciók közelsége, a tradicionális vagy egyedi termékek, a kereskedelmi kínálat és az elérhető szolgáltatások széles köre játszik közre.
A válaszadók hatvanegy százaléka azt is mondta, hogy a történelmi belvárosban és a bevásárlóutcákban található üzletek a kedvenc helyei a vásárláshoz, ezt követik a bevásárlóközpontok (negyvenkilenc százalék) és az egyéb üzletek (negyvenegy százalék).
Ugyanakkor ötből három turista vásárol állomásokon és repülőtereken.
A megkérdezett eladók nyolcvanegy százaléka bizakodóan tekint a jövőbe és hatvan százalékuk arra számít, hogy már az idei év végére is elmondhatja, hogy forgalma a járvány előtti időszakhoz képest is nőtt.
Karácsonykor is érdemes felkeresni Olaszországot. Ebben a cikkünkben tíz kihagyhatatlan adventi programjavaslatot gyűjtöttünk össze, itt pedig eláruljuk azt is, hova érdemes mennünk, ha a vásárlást a legjobb ételek megkóstolásával kötnénk össze.
(Forrás: Schengenvisainfo, fotók: Getty)
vásárlás | bevásárlóturizmus | olaszország | turizmus
Ezekkel az elektromos bringákkal stílusosan tekerhetsz hegyen-völgyön-városon át
Így készülnek a prémium bútorok Magyarország legnagyobb gyártójánál

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!