Az infláció ellenére ismét csúcsra jár a bevásárlóturizmus Olaszországban

A Risposte Turismo legfrissebb elemzése arra a következtetésre jutott, hogy két év kihagyás után, a pandémiát követően ismét felpörgött a bolognai bevásárlóturizmus. Ennek eredményeként pedig 2023-ben akár a kétmilliót is meghaladhatja majd a bevásárlóturisták száma.

Szakértők szerint a bevásárlóturisták kétmilliós számának elérése olyan eredmény lenne, ami jelentős hatással van az olasz gazdaságra és a társadalomra egyaránt.

A Risposte Turismo által végzett felmérésben több mint hatszáz olasz, amerikai, német, francia és brit turista vett részt, ötvennégy százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy

olaszországi látogatásának fő oka a vásárlás.

Az úti cél kiválasztásában pedig az akciók és egyéb kedvezmények, a látnivalók, turisztikai attrakciók közelsége, a tradicionális vagy egyedi termékek, a kereskedelmi kínálat és az elérhető szolgáltatások széles köre játszik közre.

A válaszadók hatvanegy százaléka azt is mondta, hogy a történelmi belvárosban és a bevásárlóutcákban található üzletek a kedvenc helyei a vásárláshoz, ezt követik a bevásárlóközpontok (negyvenkilenc százalék) és az egyéb üzletek (negyvenegy százalék).

Ugyanakkor ötből három turista vásárol állomásokon és repülőtereken.

A megkérdezett eladók nyolcvanegy százaléka bizakodóan tekint a jövőbe és hatvan százalékuk arra számít, hogy már az idei év végére is elmondhatja, hogy forgalma a járvány előtti időszakhoz képest is nőtt.

Karácsonykor is érdemes felkeresni Olaszországot. Ebben a cikkünkben tíz kihagyhatatlan adventi programjavaslatot gyűjtöttünk össze, itt pedig eláruljuk azt is, hova érdemes mennünk, ha a vásárlást a legjobb ételek megkóstolásával kötnénk össze.

(Forrás: Schengenvisainfo, fotók: Getty)

 

bevásárlóturizmus | vásárlás | turizmus | olaszország

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom