Close
Hat dolog, amiben újat mutat a 7-es BMW hetedik generációja

Hat dolog, amiben újat mutat a 7-es BMW hetedik generációja

1977 óta íródik a BMW 7-es sorozatának története, és a bajor autógyártó idén mutatja be a sportos luxusautójának hetedik generációját. Nem ez az első alkalom, hogy meglepő formájú modellel állt elő a BMW, gondoljunk csak a 2001-ben bemutatott szériára, de a legújabb 7-es sorozat nem csak a megjelenése miatt számít korszakalkotónak. A csúcstechnikájú luxusautó a fedélzetén több olyan újdonságot hoz magával, amivel eddig még a legdrágább típusok között sem találkozhattunk, ezek közül mutatunk meg hetet.

Elektromos hajtás

Bár nem a BMW mutatta be a luxuskategória első elektromos autóját, de a hagyományos limuzinok között a 7-es sorozat váltott elsőként tisztán elektromos hajtásra. 2023-tól persze lesz plug-in hibrid és még dízelmotoros változata is, de az európai forgalmazása idén az elektromos hajtású i7-tel kezdődik. A paraméterei nem hagynak kívánnivalót maguk után, hiszen a két elektromotor kombinált teljesítménye 544 lóerő, amivel öt másodpercen belül gyorsul százra, 240 km/órával száguldhat, az akkumulátor feltöltésével pedig 600 kilométert képes megtenni. Akinek ezek a számok mégsem elegendők, számíthat az i7 még erősebb, 660 lóerős változatára.

Rejtett fényszórók

Nem lehet szó nélkül hagyni az új 7-es sorozat stílusát, ami merészen szakít az elődje hagyományos formavilágával. A tömbszerű karosszéria legizgalmasabb része az orra, ahol a méretes hűtőmaszk oldalain két részre osztották a fényszórókat. Láttunk már hasonlót más márkánál, de a BMW-nél a szűkre szabott menetfényben akár Swarovski kristályok is tükrözhetik a fényt, alatta pedig sötétített burával rejtették el a távfényszórót. Látványos üdvözlő és elköszönő fényjátékra is képes az autó, ami kiszálláskor fényszőnyeget vetít a lábunk elé, és még mindig a fénynél maradva a hűtőmaszk éjszaka sejtelmes kontúrvilágítást kapott.

Interaction Bar

A hangulatvilágítást az utastérben is új szintre emeli a BMW 7-es sorozata. A rafináltan elhelyezett fényforrások között újdonságnak számít a műszerfal teljes szélességén húzódó, és az ajtókra is kiterjedő Interaction Bar, amibe érintőgombokat rejtettek. A vezető és első utasa erről kezelhet többek között olyan funkciókat, mint az ajtók automatikus nyitása. A BMW új luxusautója ugyanis a Rolls-Royce-hoz hasonlóan gombnyomásra képes önállóan kitárni az ajtókat, és beszállás után sem kell nyújtózkodni értük, a becsukás is gombnyomásra működik. Az Interaction Bar izgalmas kiterjesztése a dupla ívelt képernyős műszerfalnak, ahol minden más funkciót elérhetünk.

Érintőképernyő az ajtókban

Még mindig a funkciók kezelésénél tartva a hátul ülő utasok interfészét is teljesen átgondolta a BMW. A legtöbb luxusautóban a hátsó foteleket elválasztó kartámaszba integrálják az üléseket, a klímát vagy a multimédiát állító érintőképernyőt, nem volt ez másként a 7-es sorozat előző szériájánál sem. A BMW-nél azonban úgy gondolták, hogy otthonosabb lesz, ha a hátsó utasokat nem választja el egy méretes konzol, ezért két 5,5 colos érintőképernyőt építettek az ajtókba. Sok más mellett a masszázsfunkciót, a hangulatvilágítást és különféle relaxációs programokat is ezekről a táblagépekről lehet indítani.

Theatre Screen

Az új 7-es sorozat kétséget kizáróan legizgalmasabb újdonsága a tetőből kihajtható szélesvásznú képernyő, amivel privát moziteremmé varázsolhatjuk a lefüggönyözhető hátsó teret. A 31,3 colos kijelző lenyűgözően éles, 8K felbontású képet ad, és az Amazon Fire TV-ről nézhetjük a filmeket az autóba épített 5G-re képes kapcsolaton. A házimozi élményét a hangzás teszi teljessé a Bowers & Wilkins prémium hifivel, aminek az ülésbe épített elemei is vannak. Az új i7-nek, mint a BMW más elektromos autóinak is, a világhírű filmes zeneszerző Hans Zimmer komponálta a különleges menethangját.

Kasmírgyapjú kárpitozás

A kedvenc filmjeinket a moziénál is kényelmesebb fotelekből élvezhetjük az új 7-es sorozatban. Az elődjéhez hasonló módon, de annál is kényelmesebb fekvő pozícióba dönthetők a hátsó ülések, újdonságként a lábtámasz is egységet képez a szellőztethető és fűthető ülés többi részével. Az érzékeink közül pedig a tapintás sem marad ki, a valódi fával, fémmel és kristályüveggel borított belső térben alapáron vegán bőrkárpitozást találunk, az igazi újdonság azonban a merinóbőrrel kombinált kasmírgyapjú, ami a luxusautók között is szokatlanul puha anyaggal vonja be a BMW elektromosan állítható üléseit.

Új korszak

A 7-es sorozat új szériája mindennél jobban mutatja, hogy a BMW-nél újabb fejezetet nyitottak a márka történetében. A figyelemfelkeltő, egyéni stílus mellé különleges luxushangulatú belső tér párosul, és ezt a koncepciót követte az iX, az alapoktól elektromos autónak tervezett crossover is. A BMW újdonsága a művészeket is megihlette, a márka által kiírt pályázat eredményéről ebben a cikkünkben számoltunk be.

házimozi | kasmír | bmw 7-es sorozat | bmw | bmw i7

FOLYTASD EZZEL

Újra büszkén szárnyal a Bentley legendás orrdísze

Ezt a három lejátszási listát pörgesd a kocsiban!

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram