Close
Hat dolog, amiben újat mutat a 7-es BMW hetedik generációja

Hat dolog, amiben újat mutat a 7-es BMW hetedik generációja

1977 óta íródik a BMW 7-es sorozatának története, és a bajor autógyártó idén mutatja be a sportos luxusautójának hetedik generációját. Nem ez az első alkalom, hogy meglepő formájú modellel állt elő a BMW, gondoljunk csak a 2001-ben bemutatott szériára, de a legújabb 7-es sorozat nem csak a megjelenése miatt számít korszakalkotónak. A csúcstechnikájú luxusautó a fedélzetén több olyan újdonságot hoz magával, amivel eddig még a legdrágább típusok között sem találkozhattunk, ezek közül mutatunk meg hetet.

Elektromos hajtás

Bár nem a BMW mutatta be a luxuskategória első elektromos autóját, de a hagyományos limuzinok között a 7-es sorozat váltott elsőként tisztán elektromos hajtásra. 2023-tól persze lesz plug-in hibrid és még dízelmotoros változata is, de az európai forgalmazása idén az elektromos hajtású i7-tel kezdődik. A paraméterei nem hagynak kívánnivalót maguk után, hiszen a két elektromotor kombinált teljesítménye 544 lóerő, amivel öt másodpercen belül gyorsul százra, 240 km/órával száguldhat, az akkumulátor feltöltésével pedig 600 kilométert képes megtenni. Akinek ezek a számok mégsem elegendők, számíthat az i7 még erősebb, 660 lóerős változatára.

Rejtett fényszórók

Nem lehet szó nélkül hagyni az új 7-es sorozat stílusát, ami merészen szakít az elődje hagyományos formavilágával. A tömbszerű karosszéria legizgalmasabb része az orra, ahol a méretes hűtőmaszk oldalain két részre osztották a fényszórókat. Láttunk már hasonlót más márkánál, de a BMW-nél a szűkre szabott menetfényben akár Swarovski kristályok is tükrözhetik a fényt, alatta pedig sötétített burával rejtették el a távfényszórót. Látványos üdvözlő és elköszönő fényjátékra is képes az autó, ami kiszálláskor fényszőnyeget vetít a lábunk elé, és még mindig a fénynél maradva a hűtőmaszk éjszaka sejtelmes kontúrvilágítást kapott.

Interaction Bar

A hangulatvilágítást az utastérben is új szintre emeli a BMW 7-es sorozata. A rafináltan elhelyezett fényforrások között újdonságnak számít a műszerfal teljes szélességén húzódó, és az ajtókra is kiterjedő Interaction Bar, amibe érintőgombokat rejtettek. A vezető és első utasa erről kezelhet többek között olyan funkciókat, mint az ajtók automatikus nyitása. A BMW új luxusautója ugyanis a Rolls-Royce-hoz hasonlóan gombnyomásra képes önállóan kitárni az ajtókat, és beszállás után sem kell nyújtózkodni értük, a becsukás is gombnyomásra működik. Az Interaction Bar izgalmas kiterjesztése a dupla ívelt képernyős műszerfalnak, ahol minden más funkciót elérhetünk.

Érintőképernyő az ajtókban

Még mindig a funkciók kezelésénél tartva a hátul ülő utasok interfészét is teljesen átgondolta a BMW. A legtöbb luxusautóban a hátsó foteleket elválasztó kartámaszba integrálják az üléseket, a klímát vagy a multimédiát állító érintőképernyőt, nem volt ez másként a 7-es sorozat előző szériájánál sem. A BMW-nél azonban úgy gondolták, hogy otthonosabb lesz, ha a hátsó utasokat nem választja el egy méretes konzol, ezért két 5,5 colos érintőképernyőt építettek az ajtókba. Sok más mellett a masszázsfunkciót, a hangulatvilágítást és különféle relaxációs programokat is ezekről a táblagépekről lehet indítani.

Theatre Screen

Az új 7-es sorozat kétséget kizáróan legizgalmasabb újdonsága a tetőből kihajtható szélesvásznú képernyő, amivel privát moziteremmé varázsolhatjuk a lefüggönyözhető hátsó teret. A 31,3 colos kijelző lenyűgözően éles, 8K felbontású képet ad, és az Amazon Fire TV-ről nézhetjük a filmeket az autóba épített 5G-re képes kapcsolaton. A házimozi élményét a hangzás teszi teljessé a Bowers & Wilkins prémium hifivel, aminek az ülésbe épített elemei is vannak. Az új i7-nek, mint a BMW más elektromos autóinak is, a világhírű filmes zeneszerző Hans Zimmer komponálta a különleges menethangját.

Kasmírgyapjú kárpitozás

A kedvenc filmjeinket a moziénál is kényelmesebb fotelekből élvezhetjük az új 7-es sorozatban. Az elődjéhez hasonló módon, de annál is kényelmesebb fekvő pozícióba dönthetők a hátsó ülések, újdonságként a lábtámasz is egységet képez a szellőztethető és fűthető ülés többi részével. Az érzékeink közül pedig a tapintás sem marad ki, a valódi fával, fémmel és kristályüveggel borított belső térben alapáron vegán bőrkárpitozást találunk, az igazi újdonság azonban a merinóbőrrel kombinált kasmírgyapjú, ami a luxusautók között is szokatlanul puha anyaggal vonja be a BMW elektromosan állítható üléseit.

Új korszak

A 7-es sorozat új szériája mindennél jobban mutatja, hogy a BMW-nél újabb fejezetet nyitottak a márka történetében. A figyelemfelkeltő, egyéni stílus mellé különleges luxushangulatú belső tér párosul, és ezt a koncepciót követte az iX, az alapoktól elektromos autónak tervezett crossover is. A BMW újdonsága a művészeket is megihlette, a márka által kiírt pályázat eredményéről ebben a cikkünkben számoltunk be.

FOLYTASD EZZEL
Nincs lehetetlen – a Porsche Exclusive Manufaktur minden kívánságot teljesít
Kalapács alá kerül a filmtörténelem leghíresebb autója
Rendeld meg a Roadster magazin 7. számát!
Friss lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 220 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom