Az autózást szeretni manapság majdhogynem lázadó gondolatnak számít a károsanyag-kibocsátási normák, villanyosítás, és csipogó, kormányt rángató biztonsági rendszerek világában. Pedig lehet egy autó elektromos, környezetbarát, szabályoknak megfelelő – ha nincs benne egy kis „akarom” érzés, akkor inkább csak közlekedési eszköz, mint vágytárgy. A BMW eladási számai is azt mutatják, hogy a vágykeltés kell ahhoz, hogy az értékesítés működjön.
A BMW példájából látszik, hogy a józan jövőkép és az érzelmi töltet nem zárják ki egymást. A márka stratégiája nem arról szól, hogy egy irányba tereljen mindenkit, hanem hogy minden lehetőséget megadjon: legyen elektromos, plugin-hibrid, benzines vagy dízel – a választás a vásárlóé. És ez a szabadság szemmel láthatóan bejön.
Globálisan is nőnek a BMW számai, de ami különösen izgalmas: Magyarországon is vezetik a prémiumszegmenst. Ráadásul ez a lendület csak most kap igazán erőre: közeleg a debreceni gyár megnyitása, ami nemcsak új korszakot jelent a BMW magyarországi jelenlétében, hanem egyben az egyik legjobban várt elektromos modell, az új iX3 – a Neue Klasse SUV – érkezését is jelenti.
Erről, és a mögötte álló gondolkodásról beszélgettünk Mester Andrással, a BMW Magyarország értékesítési vezetőjével, aki nemcsak számokkal, hanem vízióval is készült.
A prémiummárkák feljövőben vannak, a BMW pedig diktálja a tempót
A 2024-es év eladási statisztikái között bőven találni meglepő adatokat. Az egyik leglátványosabb, hogy miközben több hagyományos volumenmárka kiszorult a top 10-ből, olyan prémiummárkák, mint a BMW vagy a Mercedes-Benz simán beverekedték magukat az élmezőnybe. Ráadásul nemcsak bent vannak, hanem nőnek is: a prémiumautók értékesítése tavaly 10%-kal emelkedett Magyarországon.
„A prémiummárkák ma már nem csak kevesek játékszerei, egyre több ügyfél gondolkodik BMW-ben, akinek korábban ez nem volt opció”
– mondja Mester András. A kulcs az okos pozícionálás és a tényleges választék: legyen kisebb, kompakt SUV vagy nagyméretű luxusmodell, minden releváns szegmensben van válasza a BMW-nek.
A prémiumkategória határai elmosódnak, főként az elektromos autóknál. „A Tesla és a kínai gyártók megjelenésével kicsit kitágult a prémiumkategória, a korábbi, tradicionális szereplők mellé számos újdonság érkezett” – állítja Mester. Érdekes, hogy a prémiummárkák árai kevésbé drágultak, mint a közepes kategóriájú modelleké, ami tovább ösztönözte a vásárlókat a prémium irányába történő váltásra.
Kompaktok, nagyok és elektromosak – ez a siker receptje
A BMW-t már rég nem csak az X5 vagy az X6 viszi a hátán. Sorrendben az 5-ös, a 4-es és az X1-es áll a toplista élén, úgy, hogy ezekben az elektromos modellek aránya is kimagasló.
És ha már számok: bár elsőre lehet, hogy az új 5-ös BMW nem vált ki mindenkinél azonnali birtoklási vágyat, a statisztikák mást mutatnak: az első három hónapban eladott 1501 BMW-ből 210-et tesznek ki az ötös sorozat tagjai. A benzines és dízel mellett ráadásul az M5 és az i5 is szépen teljesít.
2025? Ugyanaz a cél
„A Neue Klasse a legjobbkor érkezik” – mondja Mester. Az új modellcsalád első képviselője, az iX3 várhatóan az egyik legfontosabb elektromos prémium SUV lesz Európában, ráadásul Debrecenben fog készülni. Ez nemcsak logisztikai, de márkaérték szempontjából is komoly előrelépés.

Az i4 M50 a világ legsikeresebb M-modellje volt tavaly, és ez jól mutatja, hogy az elektromos élvezeti faktor sem hiányzik. „A BMW vezetési élményt át tudjuk ültetni elektromosba is” – állítja a kereskedelmi igazgató. Ez az, ami még mindig megkülönbözteti a márkát a többiektől, még ebben az egyre tömöttebb mezőnyben is.
Az idei év első negyedéve rekordot hozott: 1501 eladott autóval eddig soha nem látott számokat produkáltak Magyarországon. „A cél nem lehet más, mint megtartani az első helyet” – mondja Mester. A számok, a modellek és a közelgő debreceni gyártás fényében ez egyáltalán nem tűnik irreálisnak.
A BMW tehát nemcsak a jelenre lő, hanem a jövőt is határozottan alakítja. A stratégia működik, a piac válaszol, a vásárló pedig megkapja azt, amit szeret: szabadságot, technológiát és vezetési élményt egyben.
prémiumautó | prémiummárka | bmw | bmw magyarország | mester andrás | autópiac
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!