A Boeing megpendítette, hogy nem szállítja le 737 MAX repülőgépének legújabb modelljeit, ha nem mentesítik bizonyos, 2023-ban életbe lépő biztonsági előírások alól.
A különböző légitársaságok világszerte már több mint hatszáz darabot rendeltek a Boeing 737 MAX legújabb, 10-es számmal jelzett modelljéből, amely ennek a típusnak a legnagyobb kapacitású változata. Nem biztos azonban, hogy meg is kapják ezeket a gépeket.
A jövő évtől ugyanis új légi közlekedési szabályozást vezetnek be az Egyesült Államokban, amely a MAX 10-esekre is fog vonatkozni, legalábbis akkor, ha a Boeingnek nem sikerül befejezni idén a tanúsítási eljárást. Az új szabályok értelmében pedig a gépek pilótafülkéjét új biztonsági technológiával kell felszerelni, ami növeli a költségeket és további pilótaképzéseket tesz szükségessé.
Ez pedig különösen fájdalmasan érintené a Boeinget, miután az új gépnek az az egyik legnagyobb vonzereje, hogy a 737-est ismerő pilóták külön kiképzés nélkül repülhetnek vele.
A kialakult helyzet kapcsán a Boeing vezérigazgatója, David Calhoun azt mondta, hogy az egész projektet törölhetik, ha a repülőgépet nem mentesítik az új szabályok alól vagy a cég nem kap haladékot.
„Olyan kockázat ez, amelyet hajlandó vagyok vállalni. Ha elveszítem a harcot, akkor elveszítem a harcot" – tette hozzá, majd azzal folytatta, hogy aki azon megy keresztül, amin ők, például kénytelen annyi adósságot felhalmozni, az egyáltalán nem látja fenyegetőnek egy MAX 10 nélküli világ elképzelését.
A Boeing 737 MAX sorozatát azután kezdték szigorúbban ellenőrizni, miután 2018-ban és 2019-ben is lezuhant egy-egy ilyen típusú gép, mint kiderült, mindkét baleset az MCAS tervezési hibájához volt köthető.
Eközben a Boeing már a jövő technológiáit is teszteli, itt olvashatsz arról, hogy hogyan.
(Forrás: Independent, képek: Boeing)
Boeing 737 MAX 10 | Boeing 737 MAX | repülőgép | boeing | típus
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!