Már az évtized végén forgalomba állhat az első olyan utasszállító repülőgép, ami örökre megváltoztatja a légi közlekedést

Január végén jelentős mérföldkőhöz érkezett a hangsebességet átlépő légi közlekedés, a Boom Supersonic ugyanis végrehajtotta első szuperszonikus repülését.

A Boom Supersonic célja az volt, hogy megalkossa a világ leggyorsabb utasszállító repülőgépét. A mostani tesztrepülésen pedig ismét sikerrel járt, a kaliforniai Mojave fölött ugyanis átlépte a hangsebességet az XB-1.

A kísérleti repülőgép teljesítménye egyedülállónak mondható.

A CNN tájékoztatása szerint az XB-1 2024 márciusa óta már tizenkét sikeres tesztrepülést hajtott végre, így immár hivatalosan is az Overture kereskedelmi célú szuperszonikus repülőgép előfutárának tekinthető. Ráadásul a tesztrepülés sem akárhol történt meg, hiszen ez a légtér volt az, ahol

Chuck Yeager 1947-ben először lépte át repülése során a hangsebességet.

Úgy tudni, a Boom fő tesztpilótája, Tristan „Geppetto” Brandenburg tizenkét perc alatt érte el a hangsebességnél tíz százalékkal gyorsabb tempót, azaz a Mach 1,122 sebességet. A gép iránt pedig akkora a kereslet, hogy a Boomhoz már most

százharminc megrendelés, illetve előrendelés futott be az American, a United és a Japan Airlinestól.

A vállalat vezérigazgatója, Blake Scholl a CNN-nek adott interjúban kifejtette: várakozásai szerint a szuperszonikus repülés még a mi életünkben felváltja a hagyományos légi közlekedést. A Boom tervei szerint az Overture még ebben az évtizedben forgalomba áll, és járatonként akár nyolcvan utast is szállíthat majd. A tervek szerint a járatok Mach 1,7-tel fognak hasítani, ami megközelítőleg kétszerese a mai hagyományos utasszállítók sebességének.

(Forrás: CNN, fotók: Boom Supersonic weboldala)

szuperszonikus | repülő | repülés | boom

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés