Annyira erős volt a szél az Atlanti-óceán felett, hogy két repülőt is átlökött a hangsebességen

Az utóbbi időben egy kissé megváltozott az időjárás az Atlanti-óceán felett, ami a leglátványosabban az erős légmozgásokban nyilvánul meg. Ez pedig nemcsak a turbulencia esélyét növelheti meg, hanem azét is, hogy az ember hamarabb érkezzen meg az úti céljára.

Novemberben már láthattunk példát arra, hogy az erős hátszélnek köszönhetően egy gép egy órát lefaragott a menetidejéből, február 17-én, szombaton pedig hasonló történt. Két utasszállító is több mint nyolcszáz mérföld/órás (1287 kilométer/órás) sebességgel repült, ami kétszáz mérföld/órával (322 kilométer/órával) több a szokásos körülbelül hatszáz mérföld/óránál (965 kilométer/óra).

Így a Virgin Atlantic Washingtonból Londonba tartó járata negyvenöt, a United Airlines Newarkból Lisszabonba repülő gépe pedig húsz perccel korábban érkezett meg az úti céljára.

A washingtoni Nemzeti Meteorológiai Szolgálat jelentése szerint a szél sebessége az Atlanti-óceán felett elérte a 265 mérföld/órát (426 kilométer/órát). A repülők pedig átlépték a hangsebességet.

A hangsebességre 767 mérföld/órával (1234 kilométer/óra) szoktak hivatkozni, és bár a gépek gyorsabban haladtak ennél, maguk a repülők nem törték át a hanghatárt, mert a szokásos utazósebességükkel repültek csak szokatlanul gyors levegőben.

Hasonlóan gyorsan száguldott a China Airlines járata, amely a múlt hónapban 826 mérföld/órás (1329 kilométer/órás) sebességet ért el a Csendes-óceán felett, és a British Airways járata, amely 2020-ban 825 mérföld/órával suhant.

Elnézve ezeket az adatokat felmerülhet a kérdés, hogy mennyire biztonságos valójában az óceán felett repülni. Egy pilótától megtudhatjuk.

(Forrás: Business Insider, képek: Getty Images)

szélsebesség | szél | járatok | atlanti-óceán | repülő

FOLYTASD EZZEL

Kávézót nyitnál? Vagy épp vendégházat? - formabontó képzésekkel vár a Laba és a Skvot

Átalakítják a hotelcsillagozási rendszert Európában

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Kávézót nyitnál? Vagy épp vendégházat? - formabontó képzésekkel vár a Laba és a Skvot
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom