Az utóbbi időben egy kissé megváltozott az időjárás az Atlanti-óceán felett, ami a leglátványosabban az erős légmozgásokban nyilvánul meg. Ez pedig nemcsak a turbulencia esélyét növelheti meg, hanem azét is, hogy az ember hamarabb érkezzen meg az úti céljára.
Novemberben már láthattunk példát arra, hogy az erős hátszélnek köszönhetően egy gép egy órát lefaragott a menetidejéből, február 17-én, szombaton pedig hasonló történt. Két utasszállító is több mint nyolcszáz mérföld/órás (1287 kilométer/órás) sebességgel repült, ami kétszáz mérföld/órával (322 kilométer/órával) több a szokásos körülbelül hatszáz mérföld/óránál (965 kilométer/óra).
Így a Virgin Atlantic Washingtonból Londonba tartó járata negyvenöt, a United Airlines Newarkból Lisszabonba repülő gépe pedig húsz perccel korábban érkezett meg az úti céljára.
A washingtoni Nemzeti Meteorológiai Szolgálat jelentése szerint a szél sebessége az Atlanti-óceán felett elérte a 265 mérföld/órát (426 kilométer/órát). A repülők pedig átlépték a hangsebességet.
A hangsebességre 767 mérföld/órával (1234 kilométer/óra) szoktak hivatkozni, és bár a gépek gyorsabban haladtak ennél, maguk a repülők nem törték át a hanghatárt, mert a szokásos utazósebességükkel repültek – csak szokatlanul gyors levegőben.
Hasonlóan gyorsan száguldott a China Airlines járata, amely a múlt hónapban 826 mérföld/órás (1329 kilométer/órás) sebességet ért el a Csendes-óceán felett, és a British Airways járata, amely 2020-ban 825 mérföld/órával suhant.
Elnézve ezeket az adatokat felmerülhet a kérdés, hogy mennyire biztonságos valójában az óceán felett repülni. Egy pilótától megtudhatjuk.
(Forrás: Business Insider, képek: Getty Images)
repülő | járatok | repülés | turbulencia | óceán
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!