Ezért érdemes mindig a fürdőkádba tenni a bőröndöt a szállodában

2023-ban a világ számos szállodáját elérte az ágyi poloska-járvány, bár úgy tűnt, Párizsnál jobban egyik várost sem viselte meg a probléma. A poloskaválság lecsillapodott,  de megtanultuk a leckét: a bejelentkezés után semmilyen körülmények között ne tegyük a csomagjainkat az ágyra.

Ehelyett inkább egy olyan helyre érdemes pakolni, amire alapból aligha gondolnánk:

a fürdőkádba.

Furán hangzik, ám ott a poggyász távol marad minden olyan szövetfelülettől (beleértve a szőnyegeket, ágyneműt, dekorációt és függönyt), ami otthont adhat az aprócska ágyi poloskáknak, melyek aztán a bőröndödben ugrálva a következő úti céljuk felé tarthatnak.

"Amikor belépek a szállodai szobámba, azonnal leteszem a csomagjaimat a fürdőbe, vagy az előszobába, vagy bármilyen, ágytól távol eső helyre, de sose a szőnyegre. Így a holmim elég messze lesz minden olyan bútortól, ahol általában ágyi poloskák tartózkodnak és ezzel jelentősen csökkentem annak az esélyét, hogy hazahozom őket" – mondja Lydia Mansel utazási szakértő. Egy fontos lépést még megemlít: "Írok egy cetlit a személyzetnek, hogy tudassam velük, hagyják ott a cuccaimat, ahová pakoltam. Előfordult már, hogy a táskáimat áthelyezték például a csomagtartóra – ami szintén otthont adhat az ágyi poloskáknak –, a cetli ellenben biztosítja, hogy a csomagom ott maradjon, ahol hagytam."

Rengeteg más módon is védekezhetünk még a poloskafertőzés ellen. Amint azt a New York-i Egészségügyi és Mentálhigiénés Minisztérium elmagyarázza, lehetőség szerint kemény falú bőröndöt válasszunk, mivel "az ágyi poloskák nehezebben tapadnak meg a merev anyagokon, mint a szöveten". A hivatal azt is javasolja, hogy újrazárható műanyag zacskókba csomagoljunk, és vigyünk magukkal zseblámpát, hogy megérkezéskor könnyebben átvizsgálhassuk a szobát.

"Vizsgáljuk meg az ágyakat úgy, hogy a sarkoknál és az oldalaknál felhúzzuk a lepedőt. Ellenőrizzük a matracok varratait is poloskák és jelöléseik után" – áll a közleményben. "Végezzünk gyors ellenőrzést a párnákon és a kárpitozott bútorokon is. Ha csak egy-két éjszakára maradunk, a hivatal azt javasolja, hogy a ruhákat hagyjuk nyugodtan a poggyászban és mondjunk le a kipakolásról, illetve ugyancsak ajánlja tárolás céljából a fürdőkádat.

Jó pár szállodában svédasztalos reggeliből válogathatunk, a büfépulton pedig megtalálhatók a friss kenyerek, péksütemények, gyümölcsök, gabonapelyhek, tojások és felvágottak is. Bármennyire is vonzó a kínálat, van néhány dolog, amire érdemes odafigyelnünk, mielőtt teleszedjük tányérunkat.

(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Getty Images)

szálloda | bőrönd | fürdőkád | poggyász | biztonság

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”