Az év első nyolc hónapjában 15,7 millió külföldi turista utazott Spanyolországba, hetvenhárom százalékkal kevesebb a tavalyi év hasonló időszakához képest – írta a spanyol statisztikai hivatal (INE).
A beutazók 16,7 milliárd eurót költöttek el a dél-európai országban január és augusztus között, ami hetvennégy százalékkal marad el 2019 első nyolc hónapjának bevételeitől. Míg az elmúlt években brit turisták érkeztek legnagyobb számban Spanyolországba, az idén a franciák végeztek az első helyen 2,9 millió látogatóval. A múlt évhez képest ez 64,7 százalékos csökkenést jelent. Nagy-Britanniából 2,6 millióan választottak spanyol úti célt ebben az évben, hetvenkilenc százalékkal kevesebben, mint tavaly.
A legnépszerűbb állomás Katalónia volt, augusztus végéig 3,2 millióan utaztak oda, tízmillióval kevesebben, mint egy évvel ezelőtt.
Öt és fél millió látogatót veszített a második legkedveltebb célpont Kanári-szigetek, ahol csaknem 3,2 millióan jártak január és augusztus között.
Az INE adatai szerint augusztusban összesen 2,4 millió turistát fogadott az ország, ami hetvenhat százalékos csökkenés éves összehasonlításban. Az utazók 2,4 milliárd eurót költöttek, hetvenkilenc százalékkal kevesebbet, mint 2019 augusztusában. Spanyolország bruttó hazai termékének (GDP) 12,3 százaléka származik a turizmusból, amely 2,5 millió embernek ad munkát.
A dél-európai ország tavaly 83,7 millió külföldi turistával a világ második leglátogatottabb országa volt. A koronavírus-járvány miatt azonban az idén március közepén teljesen leállt a turizmus, amely csak június végén, a belföldi szabad mozgás engedélyezése és a határok megnyitása után indult újra.
Sok ország, például Nagy-Britannia még a nyáron karantén-kötelezettséget vezetett be a Spanyolországból érkezőkkel szemben, miután növekedni kezdett a fertőzések száma, amely újabb csapást mért az éppen csak éledező idegenforgalomra. Európában Spanyolországban regisztrálták a legtöbb koronavírus-fertőzést, az eddig kiszűrt esetek száma meghaladja a 789 ezret.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI, fotók: Pixabay)
kevesebb | visszaesés | turizmus | spanyolország | utazásIstenekkel és hősökkel léphetünk be egy különleges univerzumba júniusban Budapesten
Felkészülve a főszezonra - Az ország közel száz pontján szakértők segítik a turistákat

Itt a nyár, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 12. száma. Mit találunk benne? Mutatunk pár remek helyet Sydneyben, egy helyi segítségével felfedezzük Torinót, kipróbáljuk milyen az egyik legújabb bringás trend, a gravelezés, és leteszteljük a Mazda CX 60-asát. Leülünk beszélgetni a Lissoni vezető építészével, bejárjuk az újjászületés előtt álló Gellértet, kifaggatunk egy portugál borászt, Daniel Niepoortot, és leültetünk egy asztalhoz öt izgalmas egyéniséget. Interjúzunk Alessanadro Gaultieri parfümkészítővel, akit a szakma legveszélyesebb orrának tartanak, ukulelézett nekünk Wolfgang Puck egyik közeli munkatársa, Tetsu Yahagi, és bejárjuk Ahn Tuan és társai legújabb, frissen megnyitott budapesti éttermeit. Kiderítjük, képes lehet-e a ChatGPT megírni a következő bestsellert, megnézünk közelről öt lélegzetelállító hotelt, és bemutatjuk a skandináv dizájn állócsillagait is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!