Az év első nyolc hónapjában 15,7 millió külföldi turista utazott Spanyolországba, hetvenhárom százalékkal kevesebb a tavalyi év hasonló időszakához képest – írta a spanyol statisztikai hivatal (INE).
A beutazók 16,7 milliárd eurót költöttek el a dél-európai országban január és augusztus között, ami hetvennégy százalékkal marad el 2019 első nyolc hónapjának bevételeitől. Míg az elmúlt években brit turisták érkeztek legnagyobb számban Spanyolországba, az idén a franciák végeztek az első helyen 2,9 millió látogatóval. A múlt évhez képest ez 64,7 százalékos csökkenést jelent. Nagy-Britanniából 2,6 millióan választottak spanyol úti célt ebben az évben, hetvenkilenc százalékkal kevesebben, mint tavaly.
A legnépszerűbb állomás Katalónia volt, augusztus végéig 3,2 millióan utaztak oda, tízmillióval kevesebben, mint egy évvel ezelőtt.
Öt és fél millió látogatót veszített a második legkedveltebb célpont Kanári-szigetek, ahol csaknem 3,2 millióan jártak január és augusztus között.
Az INE adatai szerint augusztusban összesen 2,4 millió turistát fogadott az ország, ami hetvenhat százalékos csökkenés éves összehasonlításban. Az utazók 2,4 milliárd eurót költöttek, hetvenkilenc százalékkal kevesebbet, mint 2019 augusztusában. Spanyolország bruttó hazai termékének (GDP) 12,3 százaléka származik a turizmusból, amely 2,5 millió embernek ad munkát.
A dél-európai ország tavaly 83,7 millió külföldi turistával a világ második leglátogatottabb országa volt. A koronavírus-járvány miatt azonban az idén március közepén teljesen leállt a turizmus, amely csak június végén, a belföldi szabad mozgás engedélyezése és a határok megnyitása után indult újra.
Sok ország, például Nagy-Britannia még a nyáron karantén-kötelezettséget vezetett be a Spanyolországból érkezőkkel szemben, miután növekedni kezdett a fertőzések száma, amely újabb csapást mért az éppen csak éledező idegenforgalomra. Európában Spanyolországban regisztrálták a legtöbb koronavírus-fertőzést, az eddig kiszűrt esetek száma meghaladja a 789 ezret.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI, fotók: Pixabay)
koronavírus | turizmus | spanyolország | kevesebb | visszaesés | utazás
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!