Az év első nyolc hónapjában 15,7 millió külföldi turista utazott Spanyolországba, hetvenhárom százalékkal kevesebb a tavalyi év hasonló időszakához képest – írta a spanyol statisztikai hivatal (INE).
A beutazók 16,7 milliárd eurót költöttek el a dél-európai országban január és augusztus között, ami hetvennégy százalékkal marad el 2019 első nyolc hónapjának bevételeitől. Míg az elmúlt években brit turisták érkeztek legnagyobb számban Spanyolországba, az idén a franciák végeztek az első helyen 2,9 millió látogatóval. A múlt évhez képest ez 64,7 százalékos csökkenést jelent. Nagy-Britanniából 2,6 millióan választottak spanyol úti célt ebben az évben, hetvenkilenc százalékkal kevesebben, mint tavaly.
A legnépszerűbb állomás Katalónia volt, augusztus végéig 3,2 millióan utaztak oda, tízmillióval kevesebben, mint egy évvel ezelőtt.
Öt és fél millió látogatót veszített a második legkedveltebb célpont Kanári-szigetek, ahol csaknem 3,2 millióan jártak január és augusztus között.
Az INE adatai szerint augusztusban összesen 2,4 millió turistát fogadott az ország, ami hetvenhat százalékos csökkenés éves összehasonlításban. Az utazók 2,4 milliárd eurót költöttek, hetvenkilenc százalékkal kevesebbet, mint 2019 augusztusában. Spanyolország bruttó hazai termékének (GDP) 12,3 százaléka származik a turizmusból, amely 2,5 millió embernek ad munkát.
A dél-európai ország tavaly 83,7 millió külföldi turistával a világ második leglátogatottabb országa volt. A koronavírus-járvány miatt azonban az idén március közepén teljesen leállt a turizmus, amely csak június végén, a belföldi szabad mozgás engedélyezése és a határok megnyitása után indult újra.
Sok ország, például Nagy-Britannia még a nyáron karantén-kötelezettséget vezetett be a Spanyolországból érkezőkkel szemben, miután növekedni kezdett a fertőzések száma, amely újabb csapást mért az éppen csak éledező idegenforgalomra. Európában Spanyolországban regisztrálták a legtöbb koronavírus-fertőzést, az eddig kiszűrt esetek száma meghaladja a 789 ezret.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI, fotók: Pixabay)
kevesebb | utazás | koronavírus | visszaesés | spanyolország
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!