Close
Meghatóan fogtak össze Budapest legszebb bevásárlóutcái a karácsonyunkért

Meghatóan fogtak össze Budapest legszebb bevásárlóutcái a karácsonyunkért

Nem futamodtak meg a vállalkozások a járványhelyzetben, Budapest öt bevásárlóutcájának összefogásával idén is egy csokorba szedték össze az általuk kínált finomságokat, termékeket, szolgáltatásokat. Az elmúlt években SlowXmas néven ismertté vált kezdeményezés reagálva a vírushelyzetre idén #Várunkvissza – Együtt a helyi vállalkozókért néven hirdeti az összefogást az adventi időszakban.

A #Várunkvissza elnevezésű kommunikációs kampány főszervezője, a Bevásárlóutca Menedzsment, azaz a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által létrehozott BUM célja, hogy a budapesti bevásárló és tematikus utcákban lévő vállalkozásokat támogassa. Nincs ez másként az adventi időszakban sem, idén azonban a vírus nehezíti a megszokott színes forgatag hiányában a korábbi figyelemfelhívó kampányt.

Habár 2020-ban SlowXmas néven aligha hirdethették meg az összefogást, túl jól sikerült ugyanis idén a lelassulás, nem szerették volna elengedni a vállalkozók kezét. Az összefogást hirdetve november 25-től egészen karácsonyig a www.bevasarloutca.hu oldalon naprakész információt kínálnak arról, melyik vállalkozás milyen szolgáltatásokat nyújt még ebben a nehéz helyzetben is. A nyomonkövetés, a működő üzletek kiemelt bemutatása és az összehangolt kommunikáció segíthet abban, hogy jelezzék, ha átmenetileg nem is mindenki a valós térben, de ahogy tudja, igyekszik termékeivel és szolgáltatásaival az igényeket kielégíteni.

Az ünnep igazi, meghitt lényege köszönhet vissza a kampánnyal, ahol a kézműves termék, a szívvel készített finomságok, és a kulturális értékek kapják a főszerepet.

Mindehhez a Falk Art & Antique Street (Falk Miksa utca), a Bartók Béla Boulevard (Bartók Béla út), a Fashion Street (Deák Ferenc utca), a KultUnio (VI. és VII. kerület multikulturális negyede) és a Ráday Soho (Ráday utca) csatlakozott, amelyek adventi összefogása korábban már elnyerte a Magyar Marketing Szövetség szakmai díját, a Városmarketing Gyémánt Díjat a színvonalas városmarketingért.

Az öt utcában a nehéz helyzetben is több mint száz üzlet tart nyitva a legkülönbözőbb formában. Az éttermek, kávézók többségében elvitelre vagy házhoz szállítással kínálják finomságaikat, és persze sokan tudnak működni új nyitvatartással.

Az Art & Antique Street, azaz a Falk Miksa utca üzleteinek többsége zavartalanul látogatható az adventi időszakban. Az aukciósházak, mint például a Virág Judit Galéria vagy a Nagyházi Galéria és Aukciósház a szokásos karácsonyi árveréssel készülnek, a kínálat a galériákban megtekinthető, maga az aukció pedig online zajlik.

A Bartók Béla Boulevardról például csapolt sört vihetünk magunkkal, és a vendéglátóhelyek mindegyike átállt a kiszállításos, vagy utcáról átvehető, elvihető üzemmódra, ezentúl a többi szolgáltató, avagy galéria korlátozott látogatói számmal zavartalanul működteti tevékenységét. Ugyanitt, a Bartókon a bezárt üzletek portáljai lehetőséget adnak az iparművészek számára a bemutatkozásra, ismertségre és vásárlásra.

A Fashion Streeten az üzletek mellett az egyedülálló karácsonyi fények adják meg az ünnepi hangulatot a bevásárláshoz, ha pedig elfáradnánk, elvitelre vehetünk magunknak kávét és forralt bort is az ÉS terasznál, de a D15 étterem üzemi konyha lévén továbbra is várja vendégeit ebédidőben.

A KultUnioban, azonbelül is a Liszt Ferenc téren lévő Cafe Vian jóvoltából, az új „drive-thru” szolgáltatással az átvétellel rendelt ételeket akár az autóhoz is kiviszik. A Király utcában lévő K11 Művészeti és Kulturális központ pedig online programokkal várja az érdeklődőket. Elvitelre és kiszállításra a Ráday utcában színes gasztronómiai kínálatból választhatunk a Púdertől a Claro Bistróig, sőt, karácsonyra több helyen is rendelhetünk kézzel készült bonbonokat, csokoládékat.

„Közösen a Bevásárló és Tematikus utcákban működő utcamenedzsment szervezetekkel arra vállalkozunk, hogy a járványidőszakban – legfőképp a november 11-én életbe lépett szabályok ellensúlyozására – egy közös kommunikációs kampányt indítunk a még működő vállalkozások számára” – fogalmazta meg Király Gabriella, a BUM bevásárlóutca menedzsere. Hozzátette: ez alatt természetesen nemcsak azokat értik, akik nyitva tartják üzletüket, hanem azokat is, akik elvitelre, házhoz szállításra vagy online értékesítésre álltak át. Nem szeretnék magukra hagyni azokat sem, akik bezárni kényszerültek a jelenlegi helyzetben,

ezért is lett a kampányuk neve #Várunkvissza, hiszen, amint lehetséges, a vendégeket a fizikális térben is szeretnék újra látni.

A kampány során a kezdeményezés közösségimédia-felületeire portrévideók is felkerülnek, amelyekben az utcák bátor vállalkozóit mutatják be, hogy mindenki megismerje, az utcák vállalkozásai mögött ugyanolyan hús-vér ember áll, mint a nézők. A párperces videókat az üzletekből mutatják be egy-egy termék vagy szolgáltatás megszületését, miközben megtudjuk, a vállalkozók mióta vannak a szakmában, mikor döntöttek úgy, hogy saját vállalkozást indítanak, és miért érdemes a vállalkozásokat meglátogatni, éppen az ő terméküket választani.

A kampányt itt tudod követni!

Ez is érdekelhet:

(Forrás: BUM, fotók: Fashion Street)

FOLYTASD EZZEL
Négy fenntartható, alternatív megoldás utazás helyett
Nagyon jó híreket kaptunk: meghátrált a kormányhivatal, és így már nem bontják le a Wichmann kocsmát
Megjelent a Roadster negyedik lapszáma.

Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, és akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak.
Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom