Az utolsó példány is elkészült a Bugatti szuperautójából

Újabb fejezet zárult le a Bugatti több mint száztíz éves történelmében, elkészült ugyanis a negyven darabra limitált szériájú szuperautó, a Divo utolsó példánya, ami különleges színkombinációban kerül a vásárlójához.

Hároméves fejlesztés és gyártás után ért véget a Bugatti első karosszériaépítő projektje a 21. században. Röviddel az után, hogy Stephan Winkelmann a cég elnöke lett, eszébe jutott, hogy felelevenítse a Bugatti egyik sikeres hagyományát.

„Sokat olvastam a márkáról, láttam a húszas-harmincas években gyártott egyedi karosszériákat, és azon kezdtem gondolkodni, hogy ezt át tudjuk-e ültetni a vállalat modern korszakába”

– emlékezett vissza. Miután beszélt a kereskedőkkel és az ügyfelekkel, hamar kiderült, hogy a Bugattinak pontosan erre van szüksége.

Stephan Winkelmann, a Bugatti elnökének ötlete volt a karosszériaépítés hagyományának felélesztése

Nem sokkal ezután a Bugatti formatervezői és mérnökei már az új modellen dolgoztak, majd a Divo terveit megmutatták a Chiron néhány gondosan kiválasztott vevőjének. A projekt óriási sikert aratott, a negyvenpéldányos limitált szériát heteken belül eladták, jóval azelőtt, hogy a modellt hivatalosan is leleplezték volna 2018-ban.

Az ötmillió eurós alapárával a Divo akkoriban a Bugatti legdrágább modelljének számított.

A márkát alapító Ettore Bugatti és az autóban a fia, Jean

A francia márka hosszú múltra tekinthet vissza a karosszériaépítés területén,

Ettore Bugatti ugyanis már a húszas években azt szerette volna elérni, hogy az autói ne csak műszakilag legyenek tökéletesek, hanem esztétikailag is emlékezetesek maradjanak. Míg azonban Ettore ragaszkodott a hagyományos formákhoz, addig fia, Jean igazi remekműveket készített. Nemcsak az autóiparból merített ihletet, hanem az akkor népszerű művészeti ágakból is, mint az art deco, az expresszionizmus és a dadaizmus.

Jean Bugatti a korabeli művészetekből merített ihletet a formatervekhez

Hamarosan a Bugattikat már nemcsak a versenyben elért sikerek, az agilis vezethetőségük és a kivételes kényelmük miatt keresték, hanem a szokatlan és elegáns karosszériaformájuk miatt is. A legendás Type 57 különböző karosszériájú változatai, mint az Atalante, az Atlantic és a Galibier

olyan ikonikus formaterveket kaptak, amelyek kiállták az idő próbáját.

A Bugatti egyik legstílusosabb autója a Type 57 SC Atalante

Manapság a Bugatti egy lépéssel előrébb jár a karosszériaépítés terén.

Míg a hőskorban a különféle formákat azonos alvázra építették, és a műszaki tartalom változatlan maradt, addig a mai különleges projektek teljesen új autókat eredményeznek. A Divo nemcsak vizuálisan, hanem technikailag is különbözik a Chirontól, a laposabb és áramvonalasabb felépítése mellett a Bugatti a futóművet és a kezelhetőséget is agilisabbra alakította.

A szuperautó a nevét Albert Divo francia autóversenyzőről kapta,

aki húsz év alatt egy sor futamgyőzelmet szerzett a Bugattinak, többek közt hat Grand Prix és két Targa Florio diadala fűződik a nevéhez, a tiszteletére a francia zászló díszíti a Divo első sárvédőit. Ezt leszámítva az összesen legyártott negyven példány között nincs két egyforma. Az ügyfelek maguk választották a színeket és az anyagokat, például a fényezést, a bőrt és a varrást.

Az utolsóként elkészült példány a Bugatti hagyományait eleveníti fel,

hiszen az EB 110-ről származó Le Mans-kék színével a márka gyári versenyautójára emlékeztet, míg a kontrasztos Blue Carbon elemek már a modern kort idézik. A belső térben kétféle kék kárpit és matt szürke szénszálas elemek ötvözik a márka történelmét a jelennel, ezzel a Divo limitált szériájának utolsó példánya kivételesen értékes ritkaságnak számít.

(Képek: Bugatti, Getty Images)

Egyediség magas szinten

A Bugattinak nemcsak a vezetése, hanem már a megrendelése is élmény, a személyre szabott modell elkészítésén a márka saját stílustanácsadója vezet végig. A vevők a saját ötleteikkel is hozzájárulhatnak a tervezéshez, és ennek eredménye lehet egy olyan autó, mint a katicabogárpöttyös Bugatti is, amihez méretre szabott táskakészletet is lehet rendelni.

bugatti divo | jean bugatti | karosszériaépítő | limitált kiadás | ettore bugatti | egyedi autó

FOLYTASD EZZEL

Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban

Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom