Close
Ettore Bugatti kedvenc színeiben pompázik ez a roadster

Ettore Bugatti kedvenc színeiben pompázik ez a roadster

A Bugatti hosszú történelme során minden autóját a kifinomult dizájn és a kivételes tartalom jellemezte, és a nagyszerű sportautói között is vannak még különlegesebbek. Az egyetlen példányban fennmaradt Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid Usine például ilyen autó: legalább olyan titokzatos, mint amennyire gyönyörű.

A Type 57 a Bugatti világháború előtti korszakának legismertebb autója,

az Atalante és Atlantic változatai a világ legritkább és legértékesebb veteránjai közé tartoznak. A Type 57 Grand Raid azonban különbözik tőlük, ugyanis eleve versenycélokra készült, amit a karcsú, áramvonalas sárvédők, a V-alakban hajlított szélvédő és az aerodinamikus fejtámlák hangsúlyoznak ki. A kormányoszlopot úgy döntötték, hogy a vezető még hátrébb üljön, és ehhez a váltókart, a kéziféket és a pedálokat is áthelyezték.

A Grand Raid változatból mindössze tíz példány készült, és ezek között a legérdekesebb a képeken látható Type 57 Roadster Grand Raid Usine, amelyet a párizsi autószalonon mutattak be 1934-ben. Az egyetlen példányban gyártott modell karosszériáját alumíniumból készítették, majd

feketére és sárgára festették, ezek voltak ugyanis a márkát alapító Ettore Bugatti kedvenc színei.

A sárga és fekete színkombináció később a márka újabb modelljein is megjelent, a Veyron és a Chiron is fantasztikusan mutat ezzel a fényezéssel.

A neve beszédes, a raid ugyanis az autóversenyzés bölcsőjénél, a franciáknál a hosszú távú ralikat jelöli.

A párizsi autószalonon megejtett premierje után nem sokkal pedig már valóban versenyzésre használták: benevezték a Párizs-Nizza-ralira. A volánjánál a legendás autóversenyző Pierre Veyron ült, akiről az első modern kori Bugattit is elnevezték 2005-ben. Nem sokkal később, 1935-ben az autó ismét rajthoz állt, ezúttal Robert Benoist vezette, és az első helyezést szerezte meg vele egy hegyi felfutó versenyen.

A háború után, 1946-ban új tulajdonoshoz került az autó, aki több módosítást is végrehajtott rajta, eltérő fényszórókat és sárvédőket szerelt fel. Később ezeket a változtatásokat visszaalakították az eredeti formájába, ahogyan annak idején a párizsi autószalon közönsége láthatta. 2001 óta a Bugatti egyik büszkesége, a Type 57 Roadster Grand Raid Usine a hágai Louwman múzeumban tekinthető meg, a sárga és fekete karosszériája pedig a márka legújabb roadstere, a W16 Mistral dizájnjához is inspirációt nyújtott.

A Louwman múzeumról

A hágai Louwman múzeum egyedülálló gyűjteménye az automobil több mint 130 éves fejlődését mutatja be több mint 275 pompás járművel. A világ legrégebbi veteránautó-gyűjteményét bemutató épület hihetetlen ritkaságoknak is otthont ad. 1934-ben építették, és a megnyitása óta a Louwman-család birtokában van, ma Evert Louwman, az alapító Peter Louwman fia a tulajdonosa. A látványos autókollekció ráadásul Hollandia egyik legimpozánsabb épületében található, amelyet a Driehaus-díjas építész, Michael Graves tervezett.

Ettore Bugatti mindig azt mondta, hogy ha az autóját van mihez mérni, akkor már nem is igazi Bugatti, és fia, Jean Bugatti stílusérzéke is hozzájárult ahhoz, hogy legendává váljon a márka. A Bugatti nemrég mutatta be az utolsó modelljét, amit még a 16 hengeres motorral szereltek: ez a W16 Mistral.

bugatti | roadster | bugatti type 57 | ettore bugatti

FOLYTASD EZZEL

Villámgyorsak – hat elektromos hajtású szupersportautó

Eredeti áruk töredékéért lehet szó szerint viharvert szuperjachtokhoz jutni

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram