Az egész az egyszer használatos kamerákkal kezdődött, aztán jöttek a trapéz szárú farmerek, a Z-generáció legújabb rögeszméje pedig az összecsukható mobilok lettek, amelyek az 1990-es évek közepén voltak hihetetlenül népszerűek.
Az 1990-es és a 2000-es évek eszközei manapság fillérekért kaphatók, a fiatalok pedig újra felfedezték őket, a TikTokot pedig szabályosan letarolják. A srácok kicsomagolják őket, bemutatják, hogyan kell ezeket használni,
ráadásul segítenek a netfüggőségük csökkentésében is.
Dove Cameron színésznő, aki a Disney Liv és Maddie című műsorával lett ismert, egy interjújában elmondta: azért váltott összecsukható mobilra, mert
túl sok időt töltött a telefonjával, folyamatosan a közösségi médiát nézegette, ez pedig rendkívül rossz hatással volt rá.
Ekkor bukkant rá egy 1990-es évekbeli kis telefonra, amit nagyon olcsón megvásárolt és azóta is azt használja.
Az általa elmondottakkal sok fiatal tud azonosulni, a közösségi média és sok más platform használata egyértelműen hat a tizenévesek mentális egészségi állapotára. A pszichológusok szerint tény:
ahogyan elterjedt a közösségi média, úgy emelkedett a depressziós tinik aránya is.
Sokan azt mondják: ezek a készülékek egyszerre szórakoztatóak, nosztalgikusak és egyedi hangulatot árasztanak. Emellett egyre többen mondják azt:
nem akarok az a személy lenni, aki állandóan csak a telefonján lóg.
Régebben az emberek többet foglalkoztak egymással, mint a telefonjainkkal és a közösségi médiával, többet beszélgettek, minden őszintébb és spontánabb volt.
Az összecsukható telefonok iránti kereslet-növekedésnek köszönhetően továbbra is elérhetők a jól ismert márkák úgynevezett flip telefonjai, egyes feltételezések szerint pedig ez a trend folytatódni fog. A flip telefonok piaca 2025-ben várhatóan eléri a huszonkilenc milliárd dollárt, ami hetven százalékos éves növekedést jelent, ebből pedig több márka is profitál majd.
(Forrás: CNN, fotók: Getty)
telefon | okostelefon | közösségi média | tinik | z generációEgzotikus ízek, romantikus séták és egy mesebeli kastély – Ajándékötletek Valentin-napra
Ezért vacsoráznak mindig ennyire későn Spanyolországban

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!