Ha azt halljuk, hogy az autó illata, legtöbben bizonyára az újonnan vásárolt kocsi semmivel sem összehasonlítható szagára gondolunk; a bőrülések, a burkolatok vagy a kárpit együttes, esetleg alkalmanként elkülönülő bukéjára. Két hölgy most másfelé próbálja tendálni az érzékszervünket.
Carrie Hindmarsh és Barbara Behan megalkotta a Charabanc-ot.
A duó egy londoni kreatívügynökségnél ismerkedett meg egymással (mindketten elég magas beosztásban dolgoztak), majd úgy gondolták, kipróbálják magukat a férfiak által dominált autóiparban.
Kifejlesztettek ötféle, erőteljes illatanyagokkal dúsított kerámiapirulát, melyeket kézzel készített, stencilezett acélformába és növényi alapú bőrkagylókba öltöztettek.
A vállalkozó páros nem akart forradalmat csinálni, hanem dizájnperspektívából próbálta megközelíteni a piacot egyedinek mondható termékével, amely a férfiak és nők fantáziáját egyaránt birizgálhatja. Reményeik szerint a Charabanc nem csupán funkcionális, hanem esztétikai szempontból is passzol a járgányokhoz, ennek érdekében elsősorban a klasszikus autóenteriőr-színekből és -anyagokból inspirálódtak a felejthetetlen utazásaik mellett (vidéki angliai autós kiruccanás, road trip az umbriai Castellucio síkság mentén, de megihlette őket Üzbegisztán legendás útja, a Samarqand, egy kirándulás Hongkong legmagasabb pontjára, a Tai Mo Shanra, és a híres arizonai Monument Valley is).
Behan és Hindmarsh eme lélegzetelállító helyek illatának megidézésére egy neves parfümház szolgáltatását vette igénybe, amely hozzáadott valamennyit a bőr és a fa aromáiból is, hogy aztán a végeredmény egy vintázs járgány illatát adja.
A Charabanc márkanév pedig azokra az elsőként kijött, nyitott tetejű nagyobb járművekre utal, melyekkel annak idején az arisztokrácia járt kirándulni vidékre vagy a tengerhez.
Fontos volt számukra a fenntarthatóság is, ezért a termékük az idő előrehaladtával is megőrzi értékét. Ami a gyártást illeti, az illatpasztillákat egy 1956 óta működő valenciai kerámiagyárban préselik, az acélköpenyt az angliai Portsmouthban sodorja egy specialistákból álló kis csapat, míg a bőröket Londonból szerzik be.
A Charabanc azért készült, hogy napjainkban is el tudjuk képzelni, milyen érzés lehetett beülni egy, a két világháború közötti időszakban készült autóba.
(Fotók: Wallpaper)
illat | autó | Barbara Behan | kagyló | acélAz Orient expressz tengerre száll, hogy megidézze a körutazások aranykorát
Ritkán találni ilyen hibátlan Ferrarit a pajtában

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!