Close
Már nemcsak egy asszony, hanem egy autó illata is megbabonázhat

Már nemcsak egy asszony, hanem egy autó illata is megbabonázhat

Ha azt halljuk, hogy az autó illata, legtöbben bizonyára az újonnan vásárolt kocsi semmivel sem összehasonlítható szagára gondolunk; a bőrülések, a burkolatok vagy a kárpit együttes, esetleg alkalmanként elkülönülő bukéjára. Két hölgy most másfelé próbálja tendálni az érzékszervünket.

Carrie Hindmarsh és Barbara Behan megalkotta a Charabanc-ot.

A duó egy londoni kreatívügynökségnél ismerkedett meg egymással (mindketten elég magas beosztásban dolgoztak), majd úgy gondolták, kipróbálják magukat a férfiak által dominált autóiparban.

Kifejlesztettek ötféle, erőteljes illatanyagokkal dúsított kerámiapirulát, melyeket kézzel készített, stencilezett acélformába és növényi alapú bőrkagylókba öltöztettek.

A vállalkozó páros nem akart forradalmat csinálni, hanem dizájnperspektívából próbálta megközelíteni a piacot egyedinek mondható termékével, amely a férfiak és nők fantáziáját egyaránt birizgálhatja. Reményeik szerint a Charabanc nem csupán funkcionális, hanem esztétikai szempontból is passzol a járgányokhoz, ennek érdekében elsősorban a klasszikus autóenteriőr-színekből és -anyagokból inspirálódtak a felejthetetlen utazásaik mellett (vidéki angliai autós kiruccanás, road trip az umbriai Castellucio síkság mentén, de megihlette őket Üzbegisztán legendás útja, a Samarqand, egy kirándulás Hongkong legmagasabb pontjára, a Tai Mo Shanra, és a híres arizonai Monument Valley is).

Behan és Hindmarsh eme lélegzetelállító helyek illatának megidézésére egy neves parfümház szolgáltatását vette igénybe, amely hozzáadott valamennyit a bőr és a fa aromáiból is, hogy aztán a végeredmény egy vintázs járgány illatát adja.

A Charabanc márkanév pedig azokra az elsőként kijött, nyitott tetejű nagyobb járművekre utal, melyekkel annak idején az arisztokrácia járt kirándulni vidékre vagy a tengerhez.

Fontos volt számukra a fenntarthatóság is, ezért a termékük az idő előrehaladtával is megőrzi értékét. Ami a gyártást illeti, az illatpasztillákat egy 1956 óta működő valenciai kerámiagyárban préselik, az acélköpenyt az angliai Portsmouthban sodorja egy specialistákból álló kis csapat, míg a bőröket Londonból szerzik be.

A Charabanc azért készült, hogy napjainkban is el tudjuk képzelni, milyen érzés lehetett beülni egy, a két világháború közötti időszakban készült autóba.

(Fotók: Wallpaper)

autó | Charabanc | kagyló | vintage | illat

FOLYTASD EZZEL

Üveggömbbe zárták a Peugeot nemrég bemutatott fastbackjét

Goodwood Festival of Speed: ahol a benzint és a sebességet még ér szeretni

Rendeld meg a Roadster magazin 8. számát!
Friss, 200 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas melléklettel egészítettük ki, amelyben 33 kihagyhatatlan hazai élményt ajánlunk a nyárra. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom