Az 1930-as felhőkarcoló, a Chrysler Building a manhattani panoráma elidegeníthetetlen része, számos film mellékszereplője. Az ára szintén az egeket ostromolja, de igazán sokba a fenntartása kerül.
Alig néhány hete írtuk meg New York ikonikus épülete, az Empire State Building kalandos történetét. Már akkor a periférikus látómezőnkbe került a város másik art deco csodája, a Chrysler Building, amely most hirtelen eladóvá vált.
Nem lesz egyszerű üzlet: egyrészt az épület úgyszólván megfizethetetlen az eszmei értéke révén, másrészt viszont a felújítása és a karbantartása súlyos összegeket emészt fel.
Ahogy Adelaide Polsinelli ingatlanszakértő fogalmazott: „Amikor itt valami tönkremegy, sokkal tovább tart megjavítani, mert az egész világon csak egyetlen embernek vannak ehhez megfelelő szerszámai.”
Kissé talán sarkos megfogalmazás, de a probléma valós. Ráadásul egyre magasabb az épület alatti terület bérleti díja is: 2017-ben ez önmagában 7,75 millió dollárba került, egy évre rá már 32,5-be, 2028-ra pedig várhatóan 41 millióig kúszik fel.
És mennyi lenne maga az ár? Nos, amit biztosan tudunk, hogy jelenleg a Tishman Speyer Properties és az Abu Dhabi Investment Council az 1930-as felhőkarcoló két tulajdonosa, az utóbbi 800 millió dollárért jutott hozzá a többségi részesedéséért még 2008-ban. Most pedig reménykedik egy gazdag befektető felbukkanásában.
Amikor átadták, a világ legmagasabb épülete volt a 77 emeletes Chrysler Building, igaz, mindössze tizenegy hónappal később megelőzte az Empire State Building.
A Chrysler Building 1953-ig a névadó autómárka székhelye volt, idővel pedig világ egyik legismertebb épületévé nőtte ki magát, számtalan film háttereként, fotók, naptárak, plakátok rendszeres szereplőjeként, és a manhattani panoráma elidegeníthetetlen részeként.
épület | chrysler building | építészet | empire state building | new york
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!