Folytatódott a svájci óragyártó ágazat eladáscsökkenése januárban, amikor már a tizenkettedik egymást követő hónapban jegyeztek fel visszaesést az értékesítésben.
A svájci óraipari szövetség (FHS) honlapján szereplő adatok szerint januárban a teljes óraexport értéke éves összevetésben tizenegy százalékkal 1,593 milliárd frankra csökkent. Ezen belül a karórák kiviteléből származó bevétel 10,6 százalékkal, 1,522 milliárd frankra esett 2020. januárral összevetve.
Az eladott karórák darabszámában a legnagyobb visszaesést a kétszáz frank alattiaknál regisztrálták januárban, 42,5 százalékot, 2019. januárral összevetve. Ebben a kategóriában volt a legnagyobb a bevételcsökkenés is, 30,5 százalék.
A legkisebb visszaesést a felsőkategóriás, háromezer frank feletti óráknál mérték, az eladott darabszám 6,8 százalékkal esett, az eladásukból származó bevétel pedig 4,1 százalékkal.
Januárban Kína volt a svájci órák legfontosabb felvevőpiaca tizenhat százalékos piaci részesedéssel, a svájci kivitel értéke 58,2 százalékkal, 255 millió frankra ugrott.
A svájci órák második legnagyobb piaca januárban az Egyesült Államok lett, 11,5 százalékos részesedéssel, a svájci export tizenegy százalékkal, 183,3 millió frankra csökkent.
A harmadik helyre 10,6 százalékos részesedéssel Hongkong lépett, a múlt hónapban oda exportált svájci órák értéke 169,3 millió frankot tett ki, 8,5 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A negyedik legjelentősebb, 6,7 százalékos piaci részesedést felmutató Japánban a svájci órák eladása 20,9 százalékkal, 106,2 millió frankra esett. A 6,6 százalékos piaci részesedésű Szingapúrban az értékesítés 1,6 százalékkal, 105,9 millió frankra süllyedt.
A januárban sorrendben hatodik, ötszázalékos piaci részesedésű Nagy-Britanniában az értékesítés 20,2 százalékkal, 80 millió frankra mérséklődött.
Januárban ebbe a hat országba irányult a svájci óraexport 56,5 százaléka, az eladásból származó együttes bevétel 0,6 százalékkal, 899,7 millió frankra emelkedett.
Tavaly 16,984 milliárd frank értékben adtak el külföldön svájci órákat, ami 21,8 százalékkal elmarad a 2019. évitől, amikor még 2,4 százalékos emelkedést regisztráltak a 2018. évihez képest.
A jól megválasztott karóra sokkal több egy hétköznapi használati tárgynál: karizmatikus kiegészítő és önkifejező eszköz, mely évszázadok szakértelmét rejti magában, miközben viselője személyiségének elválaszthatatlan részévé válik. Összegyűjtöttük hét modellt, melyek közül több talán csak órarajongó körökben ismert, mégis egytől egyig gyűjteménybe valók.
(Forrás: MTI, fotók: Unsplash)
eladás | kiegészítő | koronavírus | luxus | csökkenés
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!