A csillogó-villogó és kissé steril világú arab metropolisz központjában sétálgatva bizonyára utolsók között jut eszünkbe megkeresni a térképen, merre található a sárga-kék bútorbrand helyi egysége – annyi biztos, hogy messze, de hasonló a helyzet a legtöbb városban, ahol IKEA-üzlet működik. Sokszor kisebbfajta túrát igényel az ikeázás, ami nem kevés időveszteséget is jelent, úgyhogy a svéd világmárka megpróbálja kompenzálni a vevőit valamivel.
Egyelőre csak a dubaji vásárlók részesülnek afféle utazási támogatásban. A vállalat Buy Your Time névre keresztelt akciója keretében ugyanis annyi pénzért választhatnak maguknak terméket, mint ahány percet vett igénybe az üzletbe eljutásuk.
A vásárlónak naponta megtett útvonalakat rögzítő Google Maps Timeline-t kell segítségül hívnia a bizonyításhoz. Az idő pénz című klasszikusra épülő szolgáltatás ebben az esetben készpénzre konvertálja az időt, ami a gyakorlatban úgy néz ki, hogy amint a vevő megérkezett az áruházba, bemutatja a személyzetnek a telefonján rögzített adatokat,
majd annyi dirham értékben választhat valamit a kínálatból, ahány percet elvett az életéből az odautazás.
Dubaji ikeás árakkal számolva egy alig egyórás tripért egy Lack kávéasztallal enyhítik a fáradalmakat, egy majdnem kétórás utazásért pedig már egy Billy könyvespolc jár, de még egy ötperces sétáért is kárpótolják a vevőt egy vegetáriánus hotdoggal.
Arról még nincs hír, hogy más országokban is előállnak-e hasonló ajánlattal. Erős a gyanúnk, hogy ez aligha fog megtörténni, mivel nem sok olyan gazdasági erejű ország létezik, mint az Egyesült Arab Emírségek, ahol ezt a programot gond nélkül meg lehet valósítani.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Getty Images, Unsplash)
dubaj | bútor | áruház | utazás | egyesült arab emírségek
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!