Ellepték Rómát az elektromos rollerek, és ezzel együtt a problémák

Ismerős a helyzet.

Járványidőszakban mindenkinek ajánlott elkerülni a zsúfolt tömegközlekedési eszközöket. Az olasz fővárosban is sokan keresnek alternatívákat, aminek következményeként szinte elárasztották Róma macskaköves utcáit az elektromos rollerek – ez pedig rengeteg bosszúságot okoz.

A környezetbarát mikromobilitás jegyében nyolc társaságnak (köztük a Lime-nak és a Birdnek) engedélyezték a kis járművek forgalomba állítását. Jelen állás szerint hatezer roller gurulhat a városban,

de a géppark még további néhány ezerrel bővülhet, ami viszont egyáltalán nem villanyozta fel a fővárosi lakosok egy részét.

Az elektromos rollerek csatasorba állítása mellett Virginia Raggi polgármester kardoskodott, mondván a nem megfelelő karabantartás okán gyakran gyulladnak ki az autóbuszok, és a meghibásodott mozgólépcsők miatt néhány metróállomást be kellett zárni. A rollerek mind a helyiek, mind a turisták körében hamar népszerűek lettek: előbbiek munkába járáshoz használják, utóbbiak pedig szívesen közlekednek vele két turistalátványosság között.

A használat szigorú szabályokhoz kötött. A járdán például tilos rollerezni, az utcán maximum 25 km/h végsebességet lehet belőlük kihozni, nem mehetnek a bicikliutakon, tizennégy évesnél fiatalabbak egyáltalán nem pattanhatnak fel rá, a tizennyolc életévüket még be nem töltöttek kizárólag sisakban hasíthatnak.

Ahogy Budapesten, úgy Rómában is panaszáradat zúdult a városvezetésre a felelőtlen rollerezők miatt, mert többen mások testi épségét veszélyzetetve közlekedtek, baleseteket is okoztak, egyesek meg úgy gondolták, jó ötletnek tűnik rollerrel felhajtani a belváros forgalmas körgyűrűjére. Carmen Golia római lakos ezzel kapcsolatban annyit nyilatkozott, hogy sokan megsértik az alapvető közlekedési szabályokat, és szerinte vezetői engedélyhez kellene kötni a rollerek használatát. Bár maximum négyszáz eurós büntetésre számíthat a szabálytalankodó, a kritikusok szerint ez meglehetősen kevés.

Fővárosunkhoz hasonlóan Rómában is visszatérő problémát okoznak az utcán széthagyott rollerek. Gyakran előfordul, hogy a jármű használója valamelyik ősi emlékhely előtt felejti azt, elzárva ezzel az utat a közlekedők előtt, ezért néhány lakos úgy döntött, saját maga veszi kézbe az ügyet. Szeptember elején egy nő például dominószerűen felborította a város egyik leghíresebb színháza előtt leparkolt rollereket, az esetnek rendőrségi intézkedés lett a vége. Amennyiben nem történik jelentős a változás, a helyzet vélhetően csak rosszabb lesz, ugyanis a következő hónapokban tizenhatezerre nőhet a római rollerállomány.

A 2500 elektromos járművet üzemeltető Bird cég külön személyzetet tart fenn azért, hogy a rossz helyen parkoló rollereket a megfelelő helyre szállítsák, illetve lehetőséget adnak a felhasználókra arra, hogy közvetlenül jelentsék a renitenskedőket. Aki megszegi a szabályokat, először csupán figyelmeztetést kap, másodszor pedig már pénzbírságot és letiltást. Talán ez a módszer hosszabb távon megoldást jelenthet.

Ez is érdekelhet:

Utazás közben töltődő elektromos rollert ad majd villanyautóihoz a Hyundai

Mindössze 7,7 kilogrammot nyom a hátizsák méretű elektromos roller prototípusa.

(Forrás: Reuters, fotók: Pixabay)

róma | panasz | közlekedés | roller | gond

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom