Egyedül is bátran elutazhatunk ezekbe az európai városokba

Európa a legjobb kontinens – legalábbis az egyedül utazóknak biztosan. Fejlett infrastruktúra, könnyedén, egyszerűen és gyorsan elérhető, szívélyes vendéglátó országok, változatos kultúra, megszámlálhatatlan élmény. Összeszedtünk öt európai várost, ahol szólóban érkezve is jól érezhetjük magunkat.

Amszterdam

Egy hosszú hétvégére nem nagyon akad jobb választás a szelíd, előremutató és barátságos hangulatú városnál. Kulturálisan teljesen feltölti az embert, gondoljunk csak az Amszterdam aranykorából, a 17. századból megmaradt bájos épületekre, a Rembrandtól Vermeerig a legnagyobb nevek műveit kiállító Rijksmuseumra, vagy Jackson Pollock és Andy Warhol munkáit összegyűjtő kortárs Stedelijkre.

Kötelező programként kerákpárral, vagy csatornán hajókázva a legjobb felfedezni a várost, hogy aztán beüljünk a számtalan folyóparti hangulatos kávézók valamelyikébe figyelni a történéseket.

Ericeira

Bár a víz még kissé hűvös ilyenkor, de Portugália és egész Európa egyik legjobb szörfös helye már várja a haladó és a kezdő hullámlovaglókat. Ericeira csupán harmincöt kilométerre található Lisszabontól, tehát a negyven strandot magába foglaló legendás szörfparadicsom kényelmesen elérhető a fővárosból.

Ebben az időszakban még biztosan nem panaszkodhatunk zsúfoltságra, ellenben a családias hangulatú tengerparti kisváros utcáin és kikötőjében egyedül sétálgatva is élmények várnak.

München

Amszterdamhoz hasonlóan a bajor főváros elbűvölő épületeinek látványába is belefájdulhat a nyakunk a folyamatos felfelé bámészkodástól, de ennél nagyobb bajunk sose legyen.

A fiatalos szellemű, általában a kontinens legélhetőbb települései között emlegetett München igazi turistabarát városként könnyedén bejárható, és a hipszter bároktól kezdve történelmi épületeken és kortárs múzeumokon (Pinakothek!) át a tradicionális éttermekig megannyi helyen élvezhetjük a hangulatát. És akkor az ikonikus sörcsarnokokról, úgymint az 1589-ben alapított Hofbräuhausról nem is szóltunk.

Bologna

Ha gasztroturistának állunk, általában Firenzében vagy Rómában kötünk ki, holott Emilia-Romagna tartomány fővárosa egyrészt közelebb van hozzánk, másrészt gasztrokultúráját tekintve hasonlóan fajsúlyos versenyzőnek számít.

Egyetemváros lévén meglehetősen fiatalos helynek mondható Bologna, bár szinte minden utcájában és terén visszaköszönnek a reneszánsz és középkori jegyei.

Az étteremválaszték kiemelkedő, és az sem utolsó szempont, hogy a legtöbb helyhez hasonlóan kiváló Osteria dell’Orsában sem néznek ki azért, ha egyedül ülünk le vacsorázni.

Glasgow

Gasztronómiáját tekintve a skót nagyváros sem panaszkodhat, bár kétségtelenül inkább a pubokra vagy a whiskyre gondolunk, ha Glasgow szóba kerül. Finnieston negyede például komoly tényezőnek számít már nemcsak Skóciában, hanem az egész világon.

A legforróbb topic arrafelé most a mediterrán konyhájával hódító Alchemilla étterem, ha pedig egy jó steaket kívánnánk, a The Gannetbe érdemes foglalni, utána pedig jöhetnek a bohém kávézók vagy a mindig barátságos sörözők.

Kiderült, mely európai városokat lehet megjárni a legkevesebb pénzből

Ki ne szeretne olykor-olykor egy hosszú hétvégére elutazni külföldre, szétnézni egy másik európai nagyvárosban? Ez még akkor is remek program, ha az ember nem óhajt egy vagyont rákölteni. Máris mutatjuk, milyen városokat érdemes megcélozni.

(Fotók: Getty Images, Unsplash)