Egy friss brit kutatás szerint érdemes a reggelinkbe beépíteni a diót is.
A University of Reading egy különleges kutatást végzett nemrégiben. A vizsgálatba harminckét fiatal felnőttet vontak be, mindannyian kétféle reggelit fogyasztottak, egyszer dióval, egyszer pedig anélkül, majd hat órán keresztül különböző kognitív teszteket töltöttek ki.
Az eredmény meglepően egyértelmű volt. Azok, akik diót is fogyasztottak reggelire, gyorsabban reagáltak a feladatokra, és a nap végére jobb memóriateljesítményt mutattak, mint azok, akik nem ettek belőle.
A dió rendszeres fogyasztása számos egészségügyi előnnyel jár. Jelentős mennyiségű omega–3 zsírsavat, polifenolokat, antioxidánsokat, E-vitamint, B-vitaminokat és egy kis természetes melatonint is tartalmaz. Ezek együttvéve csökkentik a szervezetben lévő gyulladást és az agyban képződő oxidatív stresszt. Emellett a szakértők szerint a dió javíthatja az agyi vérkeringést, támogatja az idegsejtek közti jelátvitelt, sőt az agy alkalmazkodóképességét is.
Egyszerűen fogalmazva a dió segít abban, hogy az agy „éberebb” maradjon.
A kutatók arra is felhívják a figyelmet, hogy különösen a reggeli órákban érdemes diót fogyasztani. Ébredés után az agy még „üres tankkal” indul, és ha ilyenkor olyan ételt kap, ami a hirtelen vércukor-emelkedés helyett tartós energiát ad, akkor délelőtt stabilabban teljesít.
A vizsgálatban napi 50 gramm dió (nagyjából hét-tizenegy egész szem) elegendő volt a kedvező hatáshoz.
A diót fogyaszthatjuk önmagában, de rászórhatjuk a zabkására, belekeverhetjük a joghurtba vagy a turmixba, de tökéletesen kiegészíthet tésztatételeket, salátákat és sült zöldségeket is.
(Forrás: Food&Wine, fotók: Getty)
étel | dió | kutatás | olajosmagvak | egészség | élelmiszer
Amikor a Városliget a nappalidig ér – Élet a Dürer Park zöld ligetében
A tavaszi stílus kulcsa: jól megválasztott ékszerek
Sose felejtsd otthon, ha utazol: ez a zsebtolmács lehet a legjobb barátod egy idegen országban
Roncsok, barlangok és 2700 éves kincsek: ezért őrül meg a búvárvilág Máltáért
Így lett egy félresikerült konyhai ötletből világhírű klasszikus
5 mediterrán recept, amelytől egy pillanat alatt nyári hangulatba kerülsz
Itt a tavasz, a Roadster legújabb lapszáma pedig diadalmas dübörgéssel robog be az életünkbe! A hagyományoknak megfelelően kalandok sora követi egymást a magazin színes, szélesvásznú lapjain, tele inspiráló történetekkel és még inspirálóbb karakterekkel. Mit találhatunk a 220 oldalas magazinban? Elutazunk Varsóba és Szicíliába, találkozunk a szupersztárokat fotózó Agata Serge-zsel, a gyönyörű izraeli színésznővel, Efrat Dorral, megnézzük, hogyan tiszteleg egy párizsi galéria egy magyar belsőépítész előtt, kipróbáljuk, milyen az új Mercedes és Omoda, megmutatunk négy új és lenyűgöző hotelt, végigjárjuk a Dolomitokat egy Audi A6-tal, belekóstolunk Dubai legjobb éttermeibe, és találkozunk a zseniális divattervezővel, Abodi Dórával is. És ahogy mondani szokás, ez még messze nem minden, a magazin még ezeken kívül is rengeteg színes kalandot tartogat!
Különleges csomagajánlatok itt!

