Ezek az esélyei a koronavírus-fertőzésnek egy repülőgépen

Az amerikai Járványügyi Hivatal közzétette, mit érdemes tudnunk.

A Centers for Disease Control and Prevention, röviden CDC a napokban közzétette, mik az esélyei annak, hogy egy repülőgép fedélzetén elkapjuk a koronavírust, vagy új nevén a Covid-19-et. A CDC szerint azok, akik egy fertőzöttől kilenc lábra, azaz nagyjából száznyolcvan centiméternyire ülnek, közepes kockázatnak vannak kitéve. Ez azt jelenti, hogy akik egy utastól legfeljebb két ülésnyire vannak, azoknál közepes az esélye, hogy megfertőződnek (itt megnézhetünk egy grafikát is). Ki számíthat fertőzöttnek? Nos, nagyjából bárki, aki lázasnak tűnik, vagy köhög, noha tudjuk, hogy nem mindenki koronavírussal fertőzött, akire ezek jellemzők.

Ha nem Kínából indultunk, nem éltünk együtt, nem gondoskodtunk róla vagy nem voltunk intim viszonyban olyannal, aki fertőzött, és száznyolcvan centiméternél messzebb ülünk egy koronavírussal fertőzött embertől,

akkor a megfertőződés esélye alacsony.

Akik közeli kapcsolatba kerültek fertőzöttel, vagy az elmúlt három hónapban Vuhanban, a fertőzés középpontjában jártak, azoknak nagy esélye van arra, hogy koronavírussal fertőződjenek. Akik ugyanabban a helyiségben voltak, ahol egy fertőzött, vagy csak elsétáltak mellette, azoknál

nincs kimutatható esélye annak, hogy elkapják a betegséget.

A közepes és magas kockázatú utasok esetében a CDC szerint azonnali izolációra van szükség, és csak akkor szabad repülniük, ha az orvosi céllal történik. Csak mentővel szállíthatják őket, de magánjárművekkel is utazhatnak, abban az esetben, ha mindenki maszkot visel. Akiknél a fertőzés veszélye alacsony, két hétig ne kockáztassák, hogy mást is megfertőzzenek, ne repüljenek, ne szálljanak buszra vagy vonatra.

Az Egészségügyi Világszervezet által a héten COVID-19-nek elnevezett koronavírus eddig legalább ezerháromszáz ember életét követeltek, a fertőzöttek száma legalább ötvenezerre tehető.

A járvány komoly hatással van a térség idegenforgalmára. A hotelfoglalások száma Kínától kezdve Hongkongon át Szingapúrig a felére csökkentek. A hongkongi Art Basel műkereskedelmi kiállítást és vásárt elhalasztották, a Szingapúri Air Show-t februárban ugyan megrendezték, de szinte senki nem váltott rá jegyet. A héten a Hilton hotellánc jelentette be, hogy százötven, Kínán belüli szállodáját ideiglenesen bezárja.

Ez a város lehet a koronavírus-járvány következő vesztese

Sok más ázsiai városhoz hasonlóan ez a hely is szellemvárossá változott.