Ezek lesznek a legfontosabb utazási trendek 2020-ban

2020-ban is rengeteg bizonytalansági tényező, no meg hétmérföldes technológiai fejlődés kopogtat majd, de egy dolog szinte biztosan nem változik: az utazási kedv. A BIG7 Travel ezzel kapcsolatban összeszedte, milyen trendekre számíthatunk.

Ökotudatosság

Az éghajlatváltozás miatt a környezet megóvása a fontos kérdések közül a legfontosabbá lépett elő.

Mivel az utazás (történjen akár repülőgéppel, akár autóval) a globális károsanyag-kibocsátás jelentős hányadát teszi ki, ezért várhatóan a jövő generációjának tagjai kevésbé távoli célpontokat szemelnek ki, és hosszú utazás helyett otthonukhoz közelebb eső opciót választanak majd, ha nyaralni indulnak.

Készpénzmentesség

Nem is olyan régen még tömött pénztárcával vagy kötegnyi utazási csekkel vágtunk neki külföldnek.

Jó néhány országban ez még mindig divat, de a dolgok gyorsan változnak.

Elmúltak azok az idők, amikor a taxisöfőr egy rossz valutaváltással lehúzta az utasát, hiszen manapság a készpénzhasználat elkerülésével a helyi pénznemmel bíbelődést is megúszhatjuk. Számos telefonos alkalmazás létezik (például a valutaváltásban segítő Revoult), melyek készpénzmentességet biztosítanak, ezáltal kényelmet és biztonságot adnak. És nem utolsósorban gyorsabb ügyintézést, merthogy rengeteg hotelben vagy étteremben csak érintéssel fizetünk már. Jövőre ebből csak több lesz.

Távmunka

Ugyan némileg ellentmond az "offline az új luxus" trendnek, és nem is teljesen az utazáshoz kapcsolódik, de gyakran látni tengerparton e-mailező embereket, akik ahelyett, hogy végre élveznék a pihenést, a kütyüjüket nyomkodják, és a szabadságuk alatt sem bírják megállni, hogy ne csekkolják az irodai fejleményeket (persze akadnak helyzetek, amikor muszáj ezt megtenniük).

Elég komoly életmódváltozást jelent ez, hiszen az új technológiák az 5G-től kezdve a videókonferencián át a Slackig, lehetővé teszik a munkavállaló számára, hogy gyakorlatilag bárhonnan dolgozhat. És bármikor.

Transzformatív utazás

Némileg a fentebbi offline életmódra utal az a szintén divatosnak mondható utazási forma, amikor azért kerekedünk fel, hogy addigi életünket félredobva, karrierünkben kisebb-nagyobb szünetet tartva teljesen más dologba kezdjünk bele és segítsünk másokon – vagy épp önmagunkon.

Olyan úti célokat választunk ilyenkor, amelyek távol esnek a turisztikai normáktól, legyen az önkéntes munka, vagy egy hosszabb elvonulást igénylő jógatábor, ahonnan aztán tényleg újjászületve térünk haza.

Személyre szabott élmények

Sokak számára felháborító és a privát szférába való behatolással ér fel, de tény: a szállodák, az éttermek, a légitársaságok és az utazásszervezők többet tudnak rólunk, mint valaha, köszönhetően a fogyasztási szokásainknak vagy a közösségi médiás tevékenységünknek.

Van előnye is ennek: a gördülékenység és az élményközpontúság.

Az olyan applikációk, mint például a Tripit, az utunk minden lépését megtervezi helyettünk a Google-ön, a Facebookon vagy egyéb platformokon hagyott digitális lábnyomunkra építve. Régen útikönyvekből tájékozódtunk vagy a barátaink tanácsát megfogadva kerestünk fel egyes helyeket, ezt a feladatot a közeljövőben az algoritmusokból táplálkozó okoseszközök végzik majd el, hogy személyesebb élményt kapjunk.

Veganizmus

2019 a vegánok éve volt, ami jelentősen befolyásolja a következő esztendő utazási trendjeit.

Ma már kis túlzással minden város minden éttermében találni vegán, vagy legalább vegetáriánius opciót, vegán étteremláncokat, kávézókat. El lehet utazni vegánoknak meghirdetett túrákra, elvonulásokra, vannak kifejezetten vegán főzőtanfolyamok. Az elkövetkezendő években még inkább előtérbe kerülnek ezek, hiszen a világ étkezési szokásai megváltoztak.

Gazdaságos megoldások

Taxi helyett Über (már ahol éppen engedélyezik), szálloda helyett Airbnb. A szuperfejlett technológiát használva keressük a minél olcsóbb megoldást.

Az Airbnb Experiences helyiekkel együttműködve külön városi túrákat szervez, a Deliveroo segítségével akár a szállodai szobánkba rendelhetünk masszázst vagy könyvet. Kulcsfontosságú tendencia és az is marad.

Ezek lesznek a legfontosabb utazási trendek 2019-ben

Jelen állás szerint minden korábbinál nehezebb ma megjósolni, hogyan néz majd ki a turizmus húsz év múlva.