Nem lenne szabad, mégis sokan szuvenírekkel távoznak a fedélzetről.
A Ryanair névtelenséget kérő volt légiutas-kísérője elmondta, hogy egyszer az egyik járatán több utas is a mentőmellényt vitte haza az ülések alól.
Az eset egy Londonból Ibizára tartó gépen történt néhány évvel ezelőtt akkor, amikor „az ibizai klubszcéna legújabb divatjaként” a bulizók repülőről származó mentőmellényt viseltek. Az ibizai klubok ugyanis ingyenjegyet kínáltak azoknak a turistáknak, akik mentőmellényben érkeztek. Ezek után nem meglepő, hogy sokan ellopták a gépről, hogy aztán ingyen jussanak be Ibiza drága éjszakai klubjaiba. – Egyszer leszálltunk Ibizán, és rögtön szóltak, hogy ellenőrizzük az ülések alatti mentőmellényeket, mert elterjedt ez a tendencia. Gyorsan rájöttünk, hogy a mentőmellények fele hiányzik. Az aznapi kapitányunk eléggé karakteres személyiség volt és annyira dühös lett, hogy az összes utast megváratta azon a buszon, amely a terminálhoz vitte őket, amíg mi átkutattuk a repülőgépet. A kapitány kiabálni kezdett az utasokkal, végül szerencsére minden mentőmellényt visszakaptunk. Az esetet követően minden alkalommal, amikor leszállunk Ibizán, és mielőtt elindulunk vissza az Egyesült Királyságba, ellenőrizzük a mentőmellényeket – emlékezett vissza a légikísérő.
A mentőmellény eltulajdonítása nagyon veszélyes lehet, mivel nagyrészt átlagosan csak húsz extra mentőmellényt szállítanak a rövid távú járatok, nem számítva a személyzet saját felszerelését.
El lehet képzelni, milyen súlyos következményekkel járna, ha valakinél nem lenne mentőmellény, „amikor szüksége van rá”.
Joyce K. egy amerikai légitársaságnál dolgozott és az egyik közösségi médiaplatformon mesélte el tapasztalatait. Sok utast látott, akik a fedélzetről távozás előtt gyorsan magukhoz vettek egyet a vészhelyzet esetére tárolt úszógumiból. Vannak még más tárgyak is, amiket szívesen ellopnak – különösen az első osztályról –, például párnák és takarók.
A mutatós só- és borsszórókat például a Virgin Atlantic járatain a leggyakrabban ellopott tárgyak közé sorolják.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
utazás | lopás | légiutas-kísérők | repülő | fedélzet | tárgyak
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!