A Ryanair bejelentette, hogy csökkenti a viteldíjait, miután több online platform is „hirtelen” leállította a járataira szóló jegyek eladását, így több üres hely marad a gépeken.
December elején többek között a Booking.com, a Kayak és a Kiwi is kivonta a Ryanair járatait az értékesítésből, így januárban a megmaradó ülőhelyekhez alacsonyabb áron lehet hozzájutni.
A légitársaság ugyanakkor hozzátette, hogy a jelenlegi, márciusban záruló pénzügyi évében nem számít arra, hogy a döntéseknek „érdemi” hatása lenne az utasszámra vagy a profitra vonatkozóan. A cég részvényei ugyanakkor a bejelentés után rögtön esésnek indultak.
A cég és az online platformok között valójában már évek óta tart a feszültség.
A légitársaság „kalózoknak” bélyegezte az irodákat azzal vádolva őket, hogy aránytalanul nagy jutalékot vonnak le. Korábban arra is panaszkodott, hogy az utazási irodák helytelen utasinformációkat adtak meg neki. A platformok viszont az ügyfeleikkel szembeni bánásmód miatt kritizálták a légitársaságot, mondván, a közvetítőn keresztül foglaló utasokat személyes adataik átadására kényszeríti egy bonyolult folyamat során.
A londoni Legfelsőbb Bíróság októberben kétmillió fontot ítélt meg az On The Beach utazási irodának, amely a járvány idején elmaradt utak miatti visszatérítések okán perelte a légitársaságot.
A Ryanair decemberben tizenkét és félmillió utast szállított, ami kilenc százalékkal több, mint az előző évben. A rivális Wizz Airrel ötmillióan utaztak, ami tizenkilenc százalékos növekedést jelent.
A Ryanair egyébként már korábban beharangozta, hogy az utazók kevesebb akciós jeggyel találkozhatnak majd a következő években, és ha ez így megy tovább, valóban felmerülhet a kérdés, hogy tényleg mindig olcsóbbak-e a fapadosok, mint a normál járatok.
(Forrás: Financial Times, képek: Getty Images)
jegyárak | csökkenés | Ryanair | jegyvásárlás | jegyvétel
Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon
Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van
![](https://roadster.hu/uploads/2024/06/roadster-16-promo.jpg)
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!