A repüléshez történő ruhaválasztás nem mindig sima ügy, különösen, ha figyelembe veszünk olyan tényezőket, mint a kényelem, a stílus és hogy esetleg kitiltanak-e a repülőgép fedélzetéről. Merthogy utóbbi is megeshet.
A crop topok viselésétől kezdve a túl sok, szabadon hagyott testfelület mutogatásáig, az elmúlt években jó néhány utasnak tagadták már meg a fedélzetre lépést a nem megfelelő öltözék miatt.
Bár egy esetlegesen túl szűk ruha miatt megtörténhet hasonló, a 33 éve légiutas-kísérőként dolgozó Mary Jo Manzanares további okokat is ismertetett.
Elmagyarázta például, hogy egy ártalmatlannak tűnő beszólás vagy egy pólón lévő szlogen könnyen utasok közt kialakuló vitákhoz vezethet. "Amikor több ezer méter magasra emelkedsz, bármikor előfordulhat, hogy az utasok beszélgetnek, vagy viccelődnek, netán nem helyénvaló megjegyzéseket tesznek egymásnak, és ha ehhez hozzáadunk még egy kis alkoholt, máris soron kívüli leszállás lehet a vége. És ezt senki sem akarja" – mondja.
A légikísérőknek jogukban áll megakadályozni az utas fedélzetre lépését és ezt gyakran meg is teszik olyanok esetében, akik nem úgy vannak öltözve, ahogy ők azt elfogadhatónak tartanák. "Ezek közé tartozik, ha valaki csúnya szavakkal vagy sértő logókkal ellátott pólót visel – ilyenkor mindig megkérjük az utast, hogy vegye le vagy takarja el, mielőtt felszáll" – folytatja.
Más ruhadarabok, például bikini, fürdőruha, futballmez és politikai üzeneteket tartalmazó trikó esetében az utasokat valószínűleg szintén nem engedik felszállni,
illetve még ide tartozik, hogy a trópusi vagy hasonlóan forró célállomásra utazókat is "szerényebb" öltözködésre biztatja Mary Jo Manzanares.
Biztonsági okokból egyébként számos más öltözködési szabályt és iránymutatást is bevezettek már a légitársaságok, többek között azt kérik az utasoktól, hogy a repülés ideje alatt ne vegyék le a cipőjüket. Baleset esetén ugyanis lábsérülést szenvedhetnek, ha megpróbálják elhagyni a gépet. A magas sarkú cipők pedig kilyukaszthatják a csúszdákat vagy a mentőcsónakokat, abban az amúgy eléggé valószínűtlen esetben, ha szükség van rájuk.
A legtöbben nem szeretünk felhajtást csinálni a repülőn, és hogy ez ne is következzék be, egy ismert utazási szakértő elárulta azokat a gyakori eseteket, amelyekkel könnyen felbosszanthatjuk a többi utast és a légikísérőket.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
utazás | légiutas-kísérő | repülés | felszállás | elárulta
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!