Mert elvágtatni a naplementébe csak egy ilyen Mustanggal lehet az igazi

Amióta feltűnt a Top Gear legendás figuráinak új műsorában, a The Grand Tour harmadik évadának egyik epizódjában, azóta sokak fantáziáját birizgálja egy szó szerint felturbózott 1970-es Ford Mustang Mach 1. A márka addigi legdögösebb modelljeként hódító járgány most újra csábítani készül.

Méghozzá a RK Motors jóvoltából: a klasszikus autókat átalakító charlotte-i székhelyű műhely meghagyja az 1969-ben piacra dobott Mach 1 vintázs stílusát,

miközben a motorházba egy elképesztő erővel húzó szörnyeteget költöztet.

Az első generációs Mustangok vérbeli férfiautóként falták az utakat, a legcsodálatosabb és legkedveltebb klasszikusok közé tartozva egyszerre voltak sportosak és elegánsak.

A Mach 1 annak idején 3122 dollárba került, de mindössze alig több mint 4600 darabot gyártottak belőle. Hogy milyen hatással volt a popkultúrára, arra legyen elég annyi, hogy nem egyszer láthattuk a filmvásznon száguldozni: feltűnt például 1974-ben a Tolvajtempó eredetijében (a 2000-ben forgatott Nicolas Cage-féle remake-ben egy Shelby Mustang GT 500-as parádézott).

Nem mondhatni, hogy a Ford mérnökei elsiették volna a tervezését, mert igen aprólékos munkával két esztendőn át csinosítgatták a kétajtós Mach 1-et, ami hosszú motorháztetejének domborításával, krómozott felnijeivel és kipufogójával, valamint az oldalán végighúzódó fényvisszaverő hatású csíkjával eléggé kitűnt hagyományos kortársai közül.

Az RK Motors nem csupán a külsejét tette ellenállóbbá, hanem a bőr- és velúrelemek uralta enteriőrje is új ruházatot kapott, nem beszélve a megerősített tengelyről, a keréktárcsákról és a felfüggesztésről, plusz a legmodernebb légkondicionáló berendezésről.

Legdurvább újdonságát a motorház alatt találjuk, ugyanis egy közel ezer lóerős motort építettek bele, ezzel egy bivalyerős versenyzőt szabadítanak az utakra.

Errefelé kalandozva 139 900 dollárért parkoltathatjuk be a garázsunkba a világtörténelem valaha gyártott egyik legnagyobb kedvencét, de hát ki akarná pihentetni ezt a gyönyörű és szupergyors csodajárgányt, amikor el is vágtathatunk vele a naplementébe?

(Fotók: Coolmaterial, Getty Images)

újrahúzott | RK Motors | Ford Mustang Mach 1 | felújított | klasszikus | vintage

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés