Új fenntarthatóságra motiváló kategóriával bővül a Fashion Week

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által szervezett Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) további lépéseket tesz a tudatosabb működés ösztönzése felé. Egy új, környezetbarát gyakorlatra ösztönző kategória debütál a 14. Budapest Central European Fashion Week-en, valamint egy textilgyűjtő konténer is helyet kap a rendezvény helyszínén, a Millenárison a hétvégi bemutatók időtartama alatt, 2024. augusztus 31. és szeptember 1. között.

A BCEFW SS25-ös szezonban a regionális együttműködések, valamint az új generáció tehetségeinek felkarolása mellett minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a környezettudatosság kérdésköre. A Budapest Central European Fashion Week honlapján ismertetett Conscious Fashion Initiative keretrendszer hat pillér mentén fogalmazza meg az MDDÜ fenntartható gyakorlatokkal kapcsolatos hitvallását, amellyel a BCEFW-n résztvevő lokális és regionális márkákat, illetve partnereket kívánja ösztönözni egy tudatosabb üzleti modell kialakítására.

A Conscious by BCEFW kategória születését a Conscious Fashion Initiative szempontrendszerének kidolgozása előzte meg. A kezdeményezésben hat, környezettudatos és etikus működésre és körkörös gazdasági modellre való átállásra összpontosító vezérelvet határoztak meg: sokszínűség és egyenlőség elve, az újrahasznosított anyaghasználatot támogató fenntartható tervezés elve, a biztonságos munkakörülményekre vonatkozó szekció, a fogyasztók bevonása, valamint az átláthatóság és az oktatás, amelyek a társadalmi, környezeti felelősségvállalás fontosságát emelik ki. A kritériumrendszer felállításának célja a BCEFW-n résztvevő lokális és regionális márkák, illetve partnerek ösztönzése és terelése egy tudatosabb jövő felé.

„A fenntarthatósági kérdéskör egy dinamikusan változó terület, a technológia és a szabályozási környezet oldaláról egyaránt.

A Magyar Divat & Design Ügynökségnél törekszünk arra, hogy az iparág szereplőivel közösen találjunk megoldásokat az Európai Unió Fenntarthatósági irányelveinek fokozatos beépítésére. A BCEFW Conscious Fashion Initiative keretrendszere és az új kategória lehetőséget biztosítanak arra, hogy erősítsük a szakmai párbeszédet a témában, egyúttal szeretnénk elismerni és motiválni azokat a márkákat, amelyek már előrébb járnak a fenntarthatóbb üzleti gyakorlatok bevezetésében. A fenntarthatóbb életre való átállásban rengeteg lehetőség rejlik, amivel új munkahelyek és iparágak jöhetnek létre a jövőben. Mindezen törekvésünk hozzájárul ahhoz, hogy tovább erősítsük kreatívipari központi szerepünket a régióban” – emelte ki Jakab Zsófia a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.

Új kategória

A Conscious Fashion Initiative keretrendszerbe illeszkedik a BCEFW legújabb kategóriája, a Conscious by BCEFW, amelyben olyan hazai és regionális márkák szerepelnek, amelyek üzleti gyakorlata megegyezik a szempontrendszerben ismertetett környezeti és etikai értékekkel. A tervezők egy részletes kérdőív kitöltésével jelentkezhettek, amelyben az alternatív anyagmegoldásoktól kezdve a csomagoláson és tároláson át az ökotudatos működést igazoló tanúsítványokig terjedő, körforgásos gazdasággal kapcsolatos kérdésekre kellett szöveges választ adniuk.

Az Advisory Board a beérkezett jelentkezések alapján idén négy hazai és egy regionális tervezőt választott a kategóriába: a Catwalk szekcióból a NANUSHKA és BORBALA, a BCEFW Showcase kategóriából MARKO FEHER (BA), valamint a prezentáló márkák sorából a SLANGSLANG és a PRINTA kollekcióival találkozhat a közönség, akik változatos megfogalmazásokban reflektálnak a tudatosság fogalmára.

A BCEFW szakmai törekvéseit a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel, valamint a Millenárissal kötött hármas együttműködés is erősíti, amely keretein belül egy MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap az idei rendezvényen. Az akció célja felhívni a figyelmet az újrahasznosítás gyakorlatára, valamint fenntarthatóbb működésre és tudatos gondolkodásra ösztönözni az eseményre ellátogató közönséget. A konténert bárki igénybe veheti a helyszínen a rendezvény időtartama alatt, péntektől vasárnapig – a gyűjtőben elhelyezett ruhák, lakossági textilhulladékok a későbbiekben újrahasznosításra kerülnek a MOHU és alvállalkozói által.

Az MDDÜ több izgalmas együttműködést kezdeményezett már, tavaly például egy igazi dizájngéniusszal dolgozott együtt, ugyanis Rossana Orlandi kurátor vezette a fiatal magyar tervezőknek és gyártóknak lehetőséget nyújtó design LABet.

(Fotók: David Ajkai @davidajkai)

bcefw | hfda | dizájn | fashion week | divat

FOLYTASD EZZEL

Dubaj a multikulturális gasztronómia egyik fellegvára is

Létfontosságú lehet az emberiség számára ez az Északi-sarkkörön túli létesítmény

Rendeld meg a Roadster magazin 16. számát!

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom