Új fenntarthatóságra motiváló kategóriával bővül a Fashion Week

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által szervezett Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) további lépéseket tesz a tudatosabb működés ösztönzése felé. Egy új, környezetbarát gyakorlatra ösztönző kategória debütál a 14. Budapest Central European Fashion Week-en, valamint egy textilgyűjtő konténer is helyet kap a rendezvény helyszínén, a Millenárison a hétvégi bemutatók időtartama alatt, 2024. augusztus 31. és szeptember 1. között.

A BCEFW SS25-ös szezonban a regionális együttműködések, valamint az új generáció tehetségeinek felkarolása mellett minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a környezettudatosság kérdésköre. A Budapest Central European Fashion Week honlapján ismertetett Conscious Fashion Initiative keretrendszer hat pillér mentén fogalmazza meg az MDDÜ fenntartható gyakorlatokkal kapcsolatos hitvallását, amellyel a BCEFW-n résztvevő lokális és regionális márkákat, illetve partnereket kívánja ösztönözni egy tudatosabb üzleti modell kialakítására.

A Conscious by BCEFW kategória születését a Conscious Fashion Initiative szempontrendszerének kidolgozása előzte meg. A kezdeményezésben hat, környezettudatos és etikus működésre és körkörös gazdasági modellre való átállásra összpontosító vezérelvet határoztak meg: sokszínűség és egyenlőség elve, az újrahasznosított anyaghasználatot támogató fenntartható tervezés elve, a biztonságos munkakörülményekre vonatkozó szekció, a fogyasztók bevonása, valamint az átláthatóság és az oktatás, amelyek a társadalmi, környezeti felelősségvállalás fontosságát emelik ki. A kritériumrendszer felállításának célja a BCEFW-n résztvevő lokális és regionális márkák, illetve partnerek ösztönzése és terelése egy tudatosabb jövő felé.

„A fenntarthatósági kérdéskör egy dinamikusan változó terület, a technológia és a szabályozási környezet oldaláról egyaránt.

A Magyar Divat & Design Ügynökségnél törekszünk arra, hogy az iparág szereplőivel közösen találjunk megoldásokat az Európai Unió Fenntarthatósági irányelveinek fokozatos beépítésére. A BCEFW Conscious Fashion Initiative keretrendszere és az új kategória lehetőséget biztosítanak arra, hogy erősítsük a szakmai párbeszédet a témában, egyúttal szeretnénk elismerni és motiválni azokat a márkákat, amelyek már előrébb járnak a fenntarthatóbb üzleti gyakorlatok bevezetésében. A fenntarthatóbb életre való átállásban rengeteg lehetőség rejlik, amivel új munkahelyek és iparágak jöhetnek létre a jövőben. Mindezen törekvésünk hozzájárul ahhoz, hogy tovább erősítsük kreatívipari központi szerepünket a régióban” – emelte ki Jakab Zsófia a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.

Új kategória

A Conscious Fashion Initiative keretrendszerbe illeszkedik a BCEFW legújabb kategóriája, a Conscious by BCEFW, amelyben olyan hazai és regionális márkák szerepelnek, amelyek üzleti gyakorlata megegyezik a szempontrendszerben ismertetett környezeti és etikai értékekkel. A tervezők egy részletes kérdőív kitöltésével jelentkezhettek, amelyben az alternatív anyagmegoldásoktól kezdve a csomagoláson és tároláson át az ökotudatos működést igazoló tanúsítványokig terjedő, körforgásos gazdasággal kapcsolatos kérdésekre kellett szöveges választ adniuk.

Az Advisory Board a beérkezett jelentkezések alapján idén négy hazai és egy regionális tervezőt választott a kategóriába: a Catwalk szekcióból a NANUSHKA és BORBALA, a BCEFW Showcase kategóriából MARKO FEHER (BA), valamint a prezentáló márkák sorából a SLANGSLANG és a PRINTA kollekcióival találkozhat a közönség, akik változatos megfogalmazásokban reflektálnak a tudatosság fogalmára.

A BCEFW szakmai törekvéseit a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel, valamint a Millenárissal kötött hármas együttműködés is erősíti, amely keretein belül egy MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap az idei rendezvényen. Az akció célja felhívni a figyelmet az újrahasznosítás gyakorlatára, valamint fenntarthatóbb működésre és tudatos gondolkodásra ösztönözni az eseményre ellátogató közönséget. A konténert bárki igénybe veheti a helyszínen a rendezvény időtartama alatt, péntektől vasárnapig – a gyűjtőben elhelyezett ruhák, lakossági textilhulladékok a későbbiekben újrahasznosításra kerülnek a MOHU és alvállalkozói által.

Az MDDÜ több izgalmas együttműködést kezdeményezett már, tavaly például egy igazi dizájngéniusszal dolgozott együtt, ugyanis Rossana Orlandi kurátor vezette a fiatal magyar tervezőknek és gyártóknak lehetőséget nyújtó design LABet.

(Fotók: David Ajkai @davidajkai)

divat | MDDÜ | dizájn | magyar divat és dizájn ügynökség | fashion week

FOLYTASD EZZEL

Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Itt van az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted az őszi hagyományokat
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom