Fangio és Moss is versenyzett ezzel a Ferrarival

Egy négydarabos széria utolsó gazda nélküli példánya ez a szépség.

A 1956-os szezonra a Scuderia Ferrari ismét tizenkét hengeres versenyautót épített: a 290 MM 3,6 literes motorja 320 lóerős teljesítményt adott le, ez 280 km/h sebességre tudta gyorsítani a kocsit. Négy darabot gyártottak belőle, a képeken látható kocsi az utolsó, negyedik példány.

Az ’56-os Mille Miglián debütált még 860 Monza specifikációban, második lett Peter Collins és Louis Klemantaski vezetésével, majd még abban az évben negyedik helyen futott be a Targa Florión, utána Juan Manuel Fangio is versenyzett vele a Svéd Nagydíjon. 1957-ben frissítették 290 MM-re, Sir Stirling Moss már így győzött vele az az évi Bahamas Speed Weeksen, de utána is több versenyen részt vett az autó.

December elején árverezték el a motorsport-történelem e darabkáját. Az összeget nem merjük megtippelni, bár viszonyítási alap van: három éve, szintén az RM Sotheby’s aukcióján Fangio Ferrari 290 MM-je nyolcmilliárd forintnyi dollárért kelt el.

Ez is érdekelhet:
Árverésre bocsátják az autótörténelem legszebb kapszuláját

Az Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale helye biztos az álomautó-listánkon.


(Forrás: RM Sotheby’s)

ferrari 290 mm | versenyautó | árverés | aukció | oldtimer | veterán autó

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés