Close
Belmondo Ferrarija és Párizs tökéletes párost alkotnak

Belmondo Ferrarija és Párizs tökéletes párost alkotnak

A nyolcvanas években Jean-Paul Belmondo szeretett bele ebbe a 12 hengeres középmotoros Ferrariba, és nem nehéz megérteni, hogy miért. A BB 512i ugyanis állítólag Brigitte Bardot után kapta a nevét.

A hatvanas években, amikor egyre több autógyártó jött ki középmotoros sportkocsikkal, ahol az erőforrást a vezető háta mögé építették, Enzo Ferrari makacsul kitartott amellett, hogy a V12-es motorját továbbra is az autó orrába szereljék. A Commendatore végül beadta a derekát, és végül a maranellói márka is elindította a mai napig tartó középmotoros korszakát.

Leonardo Fioravanti és a Berlinetta Boxer prototípusa

1971-ben jelent meg az első középmotoros Ferrari, a 365 GT4 BB, amit a Daytona néven ismert 365 GTB/4 utódjának szántak, és egy teljesen új 12 hengeres motorral szerelték, amit a Formula–1-es versenyautók és Le Mans-i prototípusok alapján építettek meg. 375 lóerős teljesítményével az újdonság

a hetvenes években kivételesnek számító 300 km/órás sebességre is képes volt.

A gyönyörű idomait a Pininfarina stúdiónál dolgozó Leonardo Fioravanti alkotta, és a Ferrarinál dolgozó Sergio Scaglietti

annyira beleszeretett a dizájnba, hogy Brigitte Bardot után BB-nek nevezte a projektet.

A nevet végül megtartották, de hivatalosan a Berlinetta Boxer rövidítésének számított, még ha pontatlannak is számított ez az elnevezés.

Az első továbbfejlesztése 1976-ban jelent meg, a BB 512 ekkor a hat hátsó lámpa és kipufogóvég helyett négyet kapott, a légterelője és szélesebb kerekei ugyanakkor jobb stabilitást adtak. A motorjának hengerűrtartalmát megnövelték, és bár a teljesítménye az amerikai emissziós előírások miatt csökkent, még így is gyorsabbnak tartották a riválisoknál.

A Berlinetta Boxer utolsó evolúciója 1981-ben jött ki, és a BB 512i nevében az i betű a befecskendezést jelölte. A motorsportban kifejlesztett technikával a Ferrari sportautója kisebb fordulatszámon is nyomatékosabb lett, ugyanakkor megbízhatóbbnak és a mindennapokban is könnyebben használhatónak számított.

A képeken látható autót 1982-ben vásárolták újonnan egy bolzanói kereskedésben, és azért igazán érdekes számunkra, mert

a második tulajdonosa a francia filmek koronázatlan királya, Jean-Paul Belmondo volt.

Bebel a sikerei csúcsán, 1985-ben vette a nevére az autót, és egészen 2002-ig megtartotta, ami alatt több ezer kilométert autózott vele.

Nem tudni, hogy Belmondo pontosan mennyit tett bele, de azt igen, hogy 1992-ben 19 ezer kilométert mutatott az óra, és 30 ezer kilométerrel vált meg a Ferraritól. A vevője egy Val-de-Marne-i házaspár volt, akik gondosan karban tartották, és rendszeresen használták is, csaknem 41 ezer kilométerrel adták tovább 2015-ben egy kereskedőnek.

Belmondo egykori Ferrariját ekkor teljesen felújították, és mivel a pénz nem számított, ezért a karosszériától az utastéren át a mechanikáig mindent újszerű állapotba hoztak. A restaurálásra 250 ezer eurót költöttek, ami után a Ferrari eredetiségi tanúsítványát is megkapta a BB 512i, így került a francia Aguttes decemberi aukciójára, ahol 350-450 ezer euró közé becsülték az értékét.

Dino emlékére

Maranellóban egy kicsivel korábban is építettek már középmotoros sportkocsit, de annak nem Ferrari volt a neve. Enzo Ferrari fia tiszteletére keresztelték Dino 206 GT-nek azt a modellt, amiben V6-os erőforrás dolgozott a vezető és utasa mögött, a Dino legendáját pedig a plug-in hibrid 296 GTB bemutatásával élesztette fel nemrég a Ferrari.

Ferrari | aguttes | ferrari bb 512i | jean-paul belmondo | belmondo

FOLYTASD EZZEL

Újra büszkén szárnyal a Bentley legendás orrdísze

Ezt a három lejátszási listát pörgesd a kocsiban!

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram