Az idő múlásával egyre nehezebb értékes veteránautókat találni pajták rejtekében, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne még mindig kincsekre bukkanni. Az egyik ilyen gyöngyszem ez az 1973-as Dino 246 GTS, amely annak ellenére, hogy az elmúlt négy évtizedet garázsban töltötte, elképesztően jó állapotban van.
A Dino márkát eredetileg azért dobta piacra az 1950-es évek végén a Ferrari, hogy a maranellói gyártó ügyfelei számára olcsóbb, V6-os motorral hajtott sportkocsit kínáljon, amely azonban még mindig az ágaskodó paripás márka minőségét ígéri. A nevét Alfredo „Dino” Ferrari, a márkát alapító Enzo Ferrari néhai fia után kapta, és közel húsz éven keresztül, 1976-ig használták.
A pajtában talált 1973-as évjáratú Dino 246 GTS a típus pályafutása vége felé készült, és eredetileg egy olasz vásárlónak adták el, majd az autó később is az országban maradt. Újonnan egy Adelio Negri nevű üzletember vásárolta, aki a Comói-tó délkeleti partján élt, majd az autókereskedő Campanini család vásárolta meg 1981-ben, és azóta is megtartotta.
Ötven éve hagyta el tehát a maranellói gyárat, mégis mindössze két tulajdonosa volt ennek a Dinónak.
A Pininfarina által tervezett, krémfehérre fényezett karosszériája és fekete bőrkárpitja is eredeti, jó állapotban maradt fenn, nagyrészt annak köszönhetően, hogy az autót az elmúlt időben szinte egyáltalán nem vezették.
A csodás időkapszulát a Girardo & Co kínálatából lehet megvásárolni, az árát azonban csak az érdeklődő vásárlóknak árulják el. A Dino 246 GTS-ről ebben a cikkünkben olvashatsz részletesebben.
Mikrobiom és wellbeing, avagy ez lehet az új szupererőd
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!