Az idő múlásával egyre nehezebb értékes veteránautókat találni pajták rejtekében, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne még mindig kincsekre bukkanni. Az egyik ilyen gyöngyszem ez az 1973-as Dino 246 GTS, amely annak ellenére, hogy az elmúlt négy évtizedet garázsban töltötte, elképesztően jó állapotban van.
A Dino márkát eredetileg azért dobta piacra az 1950-es évek végén a Ferrari, hogy a maranellói gyártó ügyfelei számára olcsóbb, V6-os motorral hajtott sportkocsit kínáljon, amely azonban még mindig az ágaskodó paripás márka minőségét ígéri. A nevét Alfredo „Dino” Ferrari, a márkát alapító Enzo Ferrari néhai fia után kapta, és közel húsz éven keresztül, 1976-ig használták.
A pajtában talált 1973-as évjáratú Dino 246 GTS a típus pályafutása vége felé készült, és eredetileg egy olasz vásárlónak adták el, majd az autó később is az országban maradt. Újonnan egy Adelio Negri nevű üzletember vásárolta, aki a Comói-tó délkeleti partján élt, majd az autókereskedő Campanini család vásárolta meg 1981-ben, és azóta is megtartotta.
Ötven éve hagyta el tehát a maranellói gyárat, mégis mindössze két tulajdonosa volt ennek a Dinónak.
A Pininfarina által tervezett, krémfehérre fényezett karosszériája és fekete bőrkárpitja is eredeti, jó állapotban maradt fenn, nagyrészt annak köszönhetően, hogy az autót az elmúlt időben szinte egyáltalán nem vezették.
A csodás időkapszulát a Girardo & Co kínálatából lehet megvásárolni, az árát azonban csak az érdeklődő vásárlóknak árulják el. A Dino 246 GTS-ről ebben a cikkünkben olvashatsz részletesebben.
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!