Franciaország komoly kampányt tervez indítani, amiben azt kéri a nemzetközi turistáktól, hogy maradjanak távol a kedvelt turisztikai célpontoktól. A világ leglátogatottabb országa keményen küzd ugyanis a túlturizmussal.
A tervek szerint közösségi média-influenszerek segítségével arra ösztönöznék majd a turistákat, hogy a legnépszerűbb látnivalóik helyett inkább a kevésbé ismert helyeket keressék fel. A turistahordák nyomása alatt álló úti célok közé tartozik például a Mont Saint-Michel és a Netflix Emily Párizsban sorozatában szereplő helyszínek, illetve a Lupin című filmben felbukkanó normandiai Étretat sziklái is.
2019-ben, még a világjárvány kitörése előtt több mint 90 millió nemzetközi turista látogatott Franciaországba, így akkor a világ leglátogatottabb országának számított.
Olivia Grégoire idegenforgalmi miniszter elmondta: – Ha fel akarjuk szabadítani a túlságosan frekventált helyszíneket, akkor más úti célokat és más turisztikai útvonalakat kell előtérbe helyeznünk. Az ország látogatóinak 80 százaléka Franciaország mindössze 20 százalékára utazik. A kampány célja tehát az egész évre és az egész országra kiterjedő turizmus népszerűsítése.
A tisztviselők figyelmeztetése szerint a kulcsfontosságú helyek túlzsúfoltsága már fenyegeti a környezet épségét és a lakosok életminőségét.
A turisták távol tartása érdekében egyébként "de-marketing" kampányt is alkalmazhatnak a franciák, ami a túlzsúfolt turisztikai célpontokról készült fényképek megosztását jelenti. Mont-Saint-Michel már megtette ezt, és elrettentő céllal posztolta azokat a fotókat, amelyeken a turisták hatalmas sorokban állnak, hogy megnézhessék a híres helyszínt.
A párizsi idegenforgalmi hivatal előrejelzése szerint csak idén több mint 37 millió látogató fog a fővárosba utazni.
Ha idén nyáron külföldre utazol, nem árt tudnod ezt az egyszerű szabályt, ha pedig elkerülnéd a tömeget, ezekbe a városokba inkább ne menj.
(Forrás: Express, fotók: Unsplash)
kérés | utazás | tömeg | turizmus | túlturizmus
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!