Close
Francia stílust visz az új autók közé a DS 4

Francia stílust visz az új autók közé a DS 4

A francia prémiummárka DS bemutatta a legújabb modelljét, egy extravagáns formájú kompakt ötajtóst, amely a crossoverek közt is újat mutat.

Sokak szerint a luxusautó német, esetleg japán, netalán svéd, de miért ne lehetne francia? Az automobil történetében a francia márkák nem egyszer rukkoltak elő lenyűgöző modellekkel, és az egyik legizgalmasabb volt az 1955-ben bemutatott, és két évtizeden keresztül gyártott Citroën DS, amelyet mostanáig az egyik leggyönyörűbb négykerekű alkotásnak tartunk.

A legendás modell nyomdokain élesztette fel a DS nevet a Citroën, amelyet néhány különleges formájú modell után 2015-ben szerveztek önálló márkává, hogy korlátok nélkül válthassák valóra a legérdekesebb elképzeléseiket. A DS rövidesen a francia stílus zászlóvivője lett az újautó-piacon, és ezt igazolja a márka legújabb modellje is.

A DS-nek jelenleg két típusa van a kínálatban, a kisebb DS 3 Crossback és a nagyobb DS 7 Crossback, hamarosan érkezik egy elegáns limuzin, a DS 9, ezt követően pedig a kompakt kategóriába tér vissza a most leleplezett vadonatúj DS 4 és a DS 4 Cross – az utóbbi egy szabadidős stílusú változat, amelyet a városi crossoverek közé is sorolhatunk.

Még csak képeken láthatjuk, de azokon fantasztikusan néz ki a DS 4, amely szélesebb és laposabb a márka eddigi modelljeinél. A karosszéria tele van látványos törésvonalakkal és olyan izgalmas részletekkel, mint a kristályszerű fényszórók, a 3D-hatású hátsó lámpák és

a rejtett kilincsek, amelyek a közelítésünket érzékelve bújnak elő a karosszéria síkjából.

A tervezők az utastérben is kitettek magukért, az üléseket és a műszerfalat finom tapintású nappabőr vagy Alcantara borítja, a fémből és fából készült betétek igaziak, a varrások egy részét kézzel készítik a DS saját manufaktúrájában.

Az óraszíjmintás ülések és az óraiparban használt gilosált felületek is igazi különlegességnek számítanak.

A francia stílus mellé csúcstechnikát kapott a DS 4: színes képernyő mutatja a műszereket, a head-up display pedig látszólag az útra vetíti elénk az információkat. A tízcolos érintőképernyőt hangvezérléssel és

az ülések közt lévő mini érintőpaddal is kezelhetjük, az okostelefonok élményét hozva az autóba.

A DS 4-ből hagyományos benzines és dízel modelleket is kínálnak, de a legérdekesebb a konnektorról tölthető hibrid, amely 225 lóerős teljesítményre képes, és az akkumulátor egy feltöltésével ötven kilométeren keresztül elektromos autóként használhatjuk.

Minden változat automataváltós, a kapcsolgatással nem kell többé bajlódnunk.

A vezetés terhét is leveszi a vállunkról a DS 4, hiszen a félig önvezető rendszer már részben önállóan képes a sávváltásra, és a kanyarok előtt is tudni fogja, mennyire kell lelassítania.

Az autón lévő kamerák állandóan vizsgálják az utat, és ennek megfelelően állítják a futóművet,

még éjjellátó rendszer is került az autóba. Őszig kell várnunk, hogy személyesen is megismerjük.

A francia gyártótól sosem álltak messze a merész próbálkozások, és ezek közé soroljuk a Maserati-motorral szerelt SM kupét is, amiről ebben az összeállításunkban írtunk. A DS márka a bevezetése óta több akar lenni csúcsfelszereltségű, átemblémázott Citroënnél, és erre az első modelljük kiváló példa volt.

ds 4 | ds | prémiumautó | francia autó

FOLYTASD EZZEL

Villámgyorsak – hat elektromos hajtású szupersportautó

Eredeti áruk töredékéért lehet szó szerint viharvert szuperjachtokhoz jutni

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram