A francia prémiummárka DS bemutatta a legújabb modelljét, egy extravagáns formájú kompakt ötajtóst, amely a crossoverek közt is újat mutat.
Sokak szerint a luxusautó német, esetleg japán, netalán svéd, de miért ne lehetne francia? Az automobil történetében a francia márkák nem egyszer rukkoltak elő lenyűgöző modellekkel, és az egyik legizgalmasabb volt az 1955-ben bemutatott, és két évtizeden keresztül gyártott Citroën DS, amelyet mostanáig az egyik leggyönyörűbb négykerekű alkotásnak tartunk.
A legendás modell nyomdokain élesztette fel a DS nevet a Citroën, amelyet néhány különleges formájú modell után 2015-ben szerveztek önálló márkává, hogy korlátok nélkül válthassák valóra a legérdekesebb elképzeléseiket. A DS rövidesen a francia stílus zászlóvivője lett az újautó-piacon, és ezt igazolja a márka legújabb modellje is.
A DS-nek jelenleg két típusa van a kínálatban, a kisebb DS 3 Crossback és a nagyobb DS 7 Crossback, hamarosan érkezik egy elegáns limuzin, a DS 9, ezt követően pedig a kompakt kategóriába tér vissza a most leleplezett vadonatúj DS 4 és a DS 4 Cross – az utóbbi egy szabadidős stílusú változat, amelyet a városi crossoverek közé is sorolhatunk.
Még csak képeken láthatjuk, de azokon fantasztikusan néz ki a DS 4, amely szélesebb és laposabb a márka eddigi modelljeinél. A karosszéria tele van látványos törésvonalakkal és olyan izgalmas részletekkel, mint a kristályszerű fényszórók, a 3D-hatású hátsó lámpák és
a rejtett kilincsek, amelyek a közelítésünket érzékelve bújnak elő a karosszéria síkjából.
A tervezők az utastérben is kitettek magukért, az üléseket és a műszerfalat finom tapintású nappabőr vagy Alcantara borítja, a fémből és fából készült betétek igaziak, a varrások egy részét kézzel készítik a DS saját manufaktúrájában.
Az óraszíjmintás ülések és az óraiparban használt gilosált felületek is igazi különlegességnek számítanak.
A francia stílus mellé csúcstechnikát kapott a DS 4: színes képernyő mutatja a műszereket, a head-up display pedig látszólag az útra vetíti elénk az információkat. A tízcolos érintőképernyőt hangvezérléssel és
az ülések közt lévő mini érintőpaddal is kezelhetjük, az okostelefonok élményét hozva az autóba.
A DS 4-ből hagyományos benzines és dízel modelleket is kínálnak, de a legérdekesebb a konnektorról tölthető hibrid, amely 225 lóerős teljesítményre képes, és az akkumulátor egy feltöltésével ötven kilométeren keresztül elektromos autóként használhatjuk.
Minden változat automataváltós, a kapcsolgatással nem kell többé bajlódnunk.
A vezetés terhét is leveszi a vállunkról a DS 4, hiszen a félig önvezető rendszer már részben önállóan képes a sávváltásra, és a kanyarok előtt is tudni fogja, mennyire kell lelassítania.
Az autón lévő kamerák állandóan vizsgálják az utat, és ennek megfelelően állítják a futóművet,
még éjjellátó rendszer is került az autóba. Őszig kell várnunk, hogy személyesen is megismerjük.
A francia gyártótól sosem álltak messze a merész próbálkozások, és ezek közé soroljuk a Maserati-motorral szerelt SM kupét is, amiről ebben az összeállításunkban írtunk. A DS márka a bevezetése óta több akar lenni csúcsfelszereltségű, átemblémázott Citroënnél, és erre az első modelljük kiváló példa volt.
prémiumautó | francia autó | ds | ds 4

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!