Franciaország harcot indított az olcsó repülőjegyek ellen, ehhez pedig az Európai Unió segítségét is kérik. Azt akarják, hogy legyen egy minimális jegyár, ettől azt várják, hogy csökkenni fog a légiközlekedési szektor szén-dioxid-kibocsátása.
Az Euronews értesülései szerint a francia közlekedési miniszter, Clement Beaune uniós szintű megbeszélést folytat a szuperolcsó repülőjegyek megszüntetése érdekében.
"Bármi, ami arra készteti a légitársaságokat, hogy méltányosan hozzájáruljanak az általuk okozott környezeti károk költségeihez, jó dolog” – mondja Jon Worth, utazási szakértő és a Trains for Europe alapítója. Ugyanakkor hozzátette: az intézkedés lehet, hogy csökkenti azok számát, akik egy városnéző hétvégére utaznak, de
nem fogja mérsékelni a rendszeresen repülő elit utazási kedvét.
A vonatközlekedés, mint környezetbarát opció azonban nem egyértelműen kedvező alternatíva az utazóknak. A Greenpeace júliusi jelentése szerint, bár fenntarthatóbb utazási lehetőséget kínálnak, kétszer drágábbak Európában, mint a repülőjegyek. Csupán tizenkét olyan vasútvonalat találtak a kontinensen, amelyek olcsóbbnak, gyorsabbnak és megbízhatóbbnak bizonyultak a száztizenkét legfontosabb útvonalon közlekedő járatokkal szemben.
Mint ismert, Franciaország betiltotta azokat a belföldi repülőjáratokat, amelyek egy 2,5 óránál rövidebb vonatúttal helyettesíthetők.
Ebbe a kategóriába került a Párizsból Lyonba, Nantes-ba és Bordeaux-ba tartó járatai.
A klímavédelemmel foglalkozó szervezetek éppen ezért élesen bírálják a francia kormányt, és rámutatnak: az intézkedés nem elég ahhoz, hogy észrevehető változást hozzon a légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátásában.
(Forrás: Schengenvisainfo, fotók: Getty)
európai unió | repülő | repülőjegy | eu | franciaország
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!