Rejtsd el a polcra a szakácskönyveidet, eljött a freestyle főzés ideje!

Akik nem kedvelik a kötöttségeket, imádnak felfedezni, kísérletezni, azok a legújabb gasztrotrendek hallatán garantáltan azonnal kötényt ragadnak.

Minden év új meglepetéseket tartogat – ez pedig igaz a gasztronómiára is. Egyre érdeklődőbbek vagyunk a fenntarthatóság iránt, mind szívesebben kísérletezünk a konyhában, ez pedig nagyban kihat majd 2022-re is.

Van hét dolog ugyanis, ami biztosan alapjaiban határozza meg majd étkezésünket.

Gazdagabb és változatosabb reggelik

A home office és az irodai munka között lavírozva a reggelik még nagyobb szerepet kapnak az életünkben.

És bár a zabkása továbbra is kedvelt napindító fogás marad, egyre szívesebben készítünk majd olyan fogásokat, amelyek a legmenőbb belvárosi reggelizőhelyek kínálatában szerepelnek. Jöhet a shakshuka, az Eggs Benedict, az áfonyás amerikai palacsinta és a burrito?

Tudatosság a károsanyag-kibocsátásban

A Waitrose felmérése szerint a vásárlóik közel hetven százaléka figyelembe veszi az adott élelmiszerek ökológiai lábnyomát.

Jövőre még több erőfeszítést fogunk tenni a fenntarthatóság jegyében, felértékelődnek a lokális élelmiszerek, kevesebb húst fogyasztunk, és egyre többen törekednek majd a műanyagmentes vásárlásra is.

A legnépszerűbb növényi tej a burgonyatej lesz

Ahogyan arról már a Roadster is beszámolt, a legfenntarthatóbb növényi tejnek a burgonyatej bizonyult egy vizsgálat során.

Ráadásul alacsony a cukor- és telített zsírtartalma, így az egészségünket is kifejezetten támogatja.

Az otthoni koktélkészítés öröme megmarad

Az elmúlt két évben egyre többen készítettek otthon egyszerű, változatos koktélokat, a Roadsteren mi is rendre megosztottunk könnyen elkészíthető recepteket.

Jövőre továbbra is előszeretettel vesszük majd a kezünkbe a shakert, hogy egy-egy finom alkoholos itallal meglepjünk magunkat és barátainkat.

Az umami és a freestyle főzés kerül a figyelem középpontjába

Az öt alapíz egyike – az édes, keserű, sós és savanyú mellett – az umami, ami 2022-ben hangsúlyos ízprofillá válik majd ételeinkben.

A főzés során pedig igazán szabadnak fogjuk magunkat érezni, új ízeket, textúrákat keresünk majd, út technikákat próbálunk ki, hogy igazán inspiráló ételeket kóstolhassunk otthonunkban is.

(Forrás: Delish, fotók: Getty Images)