A gasztrotrendek előrejelzése egyre nagyobb kihívást jelent a szakértők számára, hiszen a TikTok egyetlen pillanat alatt slágerétellé teheti a legegyszerűbb serpenyős spagettit is. Vannak azonban olyan jelek, amik arra engednek következtetni, 2023-ban rajongani fogunk a hagyományos ételekért és az új ízekért is.
Amerikai gasztroszakértők és a National Restaurant Association prognózisa szerint 2023-ban a csípős, édes-pikáns, sült húsokat tartalmazó csirkés szendvicsek uralkodnak majd, a délkelet-ázsiai országok konyháinak népszerűsége tovább fog nőni globális szinten,
az alternatív édesítőszerek és tejhelyettesítő növényi italok pedig aranykorukat élik majd.
Az éttermi étlapok letisztultak maradnak, egyre erősebb hívószóvá válik a fenntartható konya, a farm-to-table koncepció, de összességében véve
továbbra is az ízek lesznek azok, amelyek sikeressé tehetnek egy vendéglátóhelyet.
Az innováció is a figyelem középpontjába kerül, mind nagyobb lesz az érdeklődés a szellemi teljesítményt fokozó ételek és italok, minimalista dizájnú csomagolással rendelkező élelmiszerek és az űrkutatás által ihletett élelmiszer-megoldások iránt.
A TikTokon várhatóan tovább hódítanak majd az aszpikok, a zselés desszertek és a látványos sajttálak,
de bármikor berobbanhat a köztudatba egy meghökkentő alapanyagot tartalmazó, vagy minden eddiginél könnyebben elkészíthető recept is. Ha pedig mindez a fenntarthatósággal találkozik, akár még olyan ételek is megszülethetnek, mint az olajokkal átitatott gomba vagy a szardellás hínártészta.
Az italok terén az Espresso Martinit nem lehet majd továbbra sem letaszítani a trónról, de népszerű koktél lesz a Harvey Wallbanger és a grapefruitléből és vodkából álló, sózott peremű pohárban kínált Salty Dog, valamint a citromlével és Cointreau-vel kevert Martinival készülő Lemon Drop is. A Piña Colada pedig visszahozza majd a '70-es és '80-as évek hangulatát.
Az étel-házhozszállítás terén az aktuális trendek folytatódnak majd, újrahasznosított vagy újrahasznosítható, esetleg komposztálható csomagolásban érkeznek a megrendelt finomságaink, de a jelenlegi gazdasági helyzetben az eddiginél többen döntenek majd úgy, hogy otthon készítik el kedvenc fogásaikat.
(Forrás: Food & Wine, fotók: Getty)
étkezés | gasztrotrend | étel | ital | divat
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!