A gasztrotrendek előrejelzése egyre nagyobb kihívást jelent a szakértők számára, hiszen a TikTok egyetlen pillanat alatt slágerétellé teheti a legegyszerűbb serpenyős spagettit is. Vannak azonban olyan jelek, amik arra engednek következtetni, 2023-ban rajongani fogunk a hagyományos ételekért és az új ízekért is.
Amerikai gasztroszakértők és a National Restaurant Association prognózisa szerint 2023-ban a csípős, édes-pikáns, sült húsokat tartalmazó csirkés szendvicsek uralkodnak majd, a délkelet-ázsiai országok konyháinak népszerűsége tovább fog nőni globális szinten,
az alternatív édesítőszerek és tejhelyettesítő növényi italok pedig aranykorukat élik majd.
Az éttermi étlapok letisztultak maradnak, egyre erősebb hívószóvá válik a fenntartható konya, a farm-to-table koncepció, de összességében véve
továbbra is az ízek lesznek azok, amelyek sikeressé tehetnek egy vendéglátóhelyet.
Az innováció is a figyelem középpontjába kerül, mind nagyobb lesz az érdeklődés a szellemi teljesítményt fokozó ételek és italok, minimalista dizájnú csomagolással rendelkező élelmiszerek és az űrkutatás által ihletett élelmiszer-megoldások iránt.
A TikTokon várhatóan tovább hódítanak majd az aszpikok, a zselés desszertek és a látványos sajttálak,
de bármikor berobbanhat a köztudatba egy meghökkentő alapanyagot tartalmazó, vagy minden eddiginél könnyebben elkészíthető recept is. Ha pedig mindez a fenntarthatósággal találkozik, akár még olyan ételek is megszülethetnek, mint az olajokkal átitatott gomba vagy a szardellás hínártészta.
Az italok terén az Espresso Martinit nem lehet majd továbbra sem letaszítani a trónról, de népszerű koktél lesz a Harvey Wallbanger és a grapefruitléből és vodkából álló, sózott peremű pohárban kínált Salty Dog, valamint a citromlével és Cointreau-vel kevert Martinival készülő Lemon Drop is. A Piña Colada pedig visszahozza majd a '70-es és '80-as évek hangulatát.
Az étel-házhozszállítás terén az aktuális trendek folytatódnak majd, újrahasznosított vagy újrahasznosítható, esetleg komposztálható csomagolásban érkeznek a megrendelt finomságaink, de a jelenlegi gazdasági helyzetben az eddiginél többen döntenek majd úgy, hogy otthon készítik el kedvenc fogásaikat.
(Forrás: Food & Wine, fotók: Getty)
trend | koktél | étkezés | divat | ital | gasztrotrend
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!