Gianni Agnelli Ferrarijaiból nyílt kiállítás a modenai múzeumban

Száz éve született Gianni Agnelli, a Fiat egykori legendás vezére, akinek számtalan egyedi Ferrari volt a birtokában – ezekből nyitottak kiállítást a modenai Enzo Ferrari múzeumban, ahová virtuális túrán nézhetsz be.

A huszadik század olasz autóiparának két legnagyobb alakja között kialakult, csaknem ötven éven át tartó kapcsolatnak állít emléket a Gianni Agnelli számára készített egyedi Ferrarikból álló gyűjtemény, amely Gianni Agnelli és Ferrari – a legenda eleganciája címmel nyílt meg az Enzo Ferrari modenai szülőházából kialakított múzeumban. A tárlaton a Ferrari hűséges ügyfele, majd üzleti partnere egyedülálló kollekciójából láthatjuk a legértékesebb darabokat.

Gianni Agnelli fiatal korától kezdve a Ferrari rajongója volt,

és mindig is nagy tiszteletet tanúsított a márka iránt, amikor a számára készült, testre szabott modelleket rendelte. Enzo Ferrari is tisztában volt vele, hogy a gyárhoz nagyon közel álló, exkluzív projektekben részt vevő ügyfelének ízlése hosszú távon sikereket hozhat a márkának. A kettejük kapcsolata páratlanul gyönyörű autók sorát eredményezte, amelyeket Gianni Agnelli nagy megbecsüléssel vezetett.

Piero Ferrari így emlékezett kettejük kölcsönös tiszteletére és megbecsülésére:

„Apámat lenyűgözte Agnelli hatalma és üzleti érzéke.

Ösztönösen megértették egymást, a kapcsolatuk az évek során megszilárdult, a csúcspontja pedig 1969-ben az a megállapodás volt, amellyel létrejött az autóipar egyik legerősebb partnersége. Apámmal voltam azon a történelmi napon, amikor találkoztunk Agnellivel, és ettől kezdve úgy éreztük, hogy a Fiat társasága tovább garantálja a Ferrari fejlődését.”

A gyűjtemény egyik legértékesebb darabja a Ferrari 166 MM, amely annyira elbűvölte Agnellit az 1948-as torinói autószalonon, hogy

egy egészen új kifejezést talált ki a karcsú vonalai jellemzésére: a „barchettát”

azaz hajócskát azóta is használják az autóiparban a nyitott tetős versenyautók leírására. Agnelli első egyedi autója speciális kék és zöld fényezést kapott.

A következő személyre szabott Ferrari a 212 Inter volt 1952-ből, amelynek stíluselemei hamarosan divatot teremtettek a sportautók között. A jellegzetes kék fényezése magnóliafehér tetővel párosult,

a két impozáns méretű fényszóró pedig éjszaka is lehetővé tette a nagysebességű vezetést

az elfoglalt, és ezért mindig sietős üzletember számára.

A kiállítás következő példánya az időtlen eleganciájú 375 America, amelynek elegáns kupéformáját 1955-ben a neves Battista „Pinin” Farina tervezte. A karosszériaépítő mester keze munkáját dicséri Agnelli és Enzo Ferrari következő közös autója, az 1959-ben készült 400 Superamerica, amelynek

szögletes vonalvezetése új fejezetet nyitott a maranellói túrakocsik történelmében.

Szintén megtekinthető a múzeumban a 365 P Speciale, amelyből összesen három példány készült 1966-ban. A szokatlan vonalvezetésű sportautó V12-es motorját elsőként építették be középre, és a Pininfarina által tervezett Ferrari

érdekessége a háromüléses utastér, ahol a vezető középen foglalhat helyet.

Agnelli példányát a kedvenc színére, hűvös ezüstre fényezték.

A valaha készült egyik legkülönlegesebb, háromüléses Ferrariból volt egy Agnellinek is

1984-ben mutatta be a Ferrari a legendás Testarossát, amelyből eredetileg nem tervezett nyitott tetős változatot, két évvel később

Agnelli mégis rendelt egyet, a Fiatnál betöltött elnöki posztja huszadik évfordulójára.

A hivatalosan ebben az egyetlen példányban gyártott Spidert a jellegzetes ezüstszínre festették, magnóliafehér vászontetővel és tengerészkék bőrbelsővel.

Gianni Agnelli gyűjteményének másik lélegzetelállító példánya a Ferrari F40, amelyet 1989-ben eleve neki készítettek, fekete szövetkárpittal, és a Valeo által fejlesztett elektronikus kuplunggal. 2000-ben újra a Pininfarina stúdiótól rendelt egy különleges barchettát, ezúttal a 360 Spider alapjára, amelyet

Luca di Montezemolónak, a Ferrari akkori elnökének szánt esküvői ajándékba.

A tárlat a Ferrari egyik Formula–1-es versenyautójával zárul, amelyet 2003-ban, február 7-én, néhány nappal Gianni Agnelli halála után mutattak be, ezért az ő emlékének szentelték.

A kiállítás megnyitóját még március közepén tartották, az olaszországi járványügyi szabályok szerint zárt kapuk között. A múzeum egyelőre továbbra sem nyithat ki, ezért április 5-ig naponta kétszer félórás ingyenes virtuális túrákat szerveznek olasz és angol nyelven, amelyre a belépőket a Museo Enzo Ferrari honlapján lehet lefoglalni.

„A kiállítás ötvözi magában az izgalmat, amelyet a világ legszebb autói keltenek a vezetés szerelmeseiben, és azt az óriási tiszteletet és szenvedélyt, amelyet nagyapám a maranellói autók iránt érzett.

Olyan szenvedélyt, amely arra késztette, hogy minden birtokában lévő Ferrarit különlegessé tegyen, és amelyet most örömmel megosztunk minden rajongóval” – mondta a kiállításról Agnelli unokája, John Elkann, aki jelenleg a Ferrari elnöki posztját tölti be, tovább erősítve a két család fél évszázados kapcsolatát.

Modenai történet

A fiatal Enzo Ferrarit annak idején nem vették fel a Fiathoz, de sikerült létrehoznia a világ legvágyottabb sportautóit gyártó márkát, amelynek történetét cikkünkben meséltük el. Nem csak Agnellinek voltak egyedi Ferrarik a birtokában, az egyik leghíresebbet mégsem a maranellói márkánál készítették, mára egy vagyont ér.

Ferrari | Enzo Ferrari | múzeum | nagy sztori | gianni agnelli

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom