Hedonisztikus reggelivel újít a Beefbar

Nemrégiben beszámoltunk róla, milyen kiváló business ebéddel rukkolt elő a BeefBar, most elmentünk, hogy kipróbáljuk a reggelijüket.

Rögtön lelövöm a poént: nagy meglepetések nem értek minket. A Beefbar egy nemzetközi étteremlánc, amely csak a legmagasabb sztenderdek mentén nyit új egységeket, méghozzá különleges lokációkon. A történet 2005-ben kezdődött, amikor a monacói illetőségű Riccardo Giraudi megnyitotta első éttermét, amely a Beefbar nevet kapta. Tizenhárom év elteltével ott tartunk, hogy Giraudi vállalkozása nyolc étteremből álló, nemzetközi lánccá nőtte ki magát, vagyis nyugodtan állíthatjuk, egy irgalmatlanul sikeres koncepciót sikerült megvalósítania – ráadásul igazán csak idén indulnak be. Van olyan éttermük, amely Michelin-csillagos lett, és olyan is, amely Párizs aranykorába repíti vissza a vendégeit.

De vissza Budapestre, egészen konkrétan a Clark Ádám térre! Bő három hete mindennap reggel hét és délelőtt tizenegy óra közötti időszakban immáron az alap büféasztalos reggelijükből is kérhetünk (amiből a hotel vendégei is választanak), de persze rendelkezésre áll az à la carte ételsor is.

Egy 6000 forintba kerülő all you can eat büféreggelire fizethetünk be, amiben – ahogy azt egy klasszikus szállodai reggelinél megszokhattuk – péksütemények, zöldségek, gyümölcsök, müzlik, joghurtok, magvak, saláták, tojásételek, házi krémek, frissen facsart dzsúzok és forró italok találhatóak. A választéknál figyelembe vették az allergéneket is, mindenfajta ételérzékenységre kínálnak alternatívát.

A kínálat, mint ahogyan az a fenti leírásból is érezhető, bőséges. Hotelekben személy szerint azért szeretek alkalomadtán reggelizni, mert nem kell választanom, hogy vajon édest ennék vagy sóst, nem kell döntenem, hogy rántottát egyek vagy müzlit, és hogy bedobjak-e valami desszertet a végén. Egy kicsi ilyenkor mindenből, vagyis majdnem mindenből jöhet. (Ki bírna mindenből enni valamit?) A cikk kedvéért persze igyekeztem, a zöldségek ízletesek, a rántotta friss, a körözött szintén, de nem folytatom, amiből mintát vettünk, az nem okozott csalódást.

Ha már ott voltunk, kipróbáltuk az à la carte étlapot, ahol az igazi nehézsúlyú finomságok gyülekeznek. Szarvasgombás rántotta. Shaksuka. Lazacos avokádó toast. Amerikai palacsinta. Steak szendvics.

"Most, hogy már van reggelink, a Beefbar az egész napot le tudja fedni – mondja az étterem sajtósa. – Van brunch, business ebédmenü és természetesen vacsorázni is bármikor lehet. Nagyon szeretik a vendégeink, hogy nálunk például négyig van ebéd, a 3990 forintos ár-érték arány például az egyik legjobb a városban. Plusz dél és négy között ingyenessé tettük a valet szolgáltatást, azaz a vendég beáll ide a szálló elé, a valet pedig leparkolja az autót a hotel garázsában."

Az általam választott eggs benedict tökmagos pirítóson érkezett, a tojás tökéletes állagúra volt főzve, így amikor belevágtam, a sárgája olyan diadalmasan folyt ki belőle, hogy szinte megszólalt a háttérben az Örömóda. Az ízekre sem volt panasz, a Beefbarban a kiszolgálás kedves, a dizájn remek, a kilátás párját ritkító, szóval ha egy holisztikusan kerek reggeli élménnyel szeretnénk indítani a napot, ez bizony megfelelő hely.

Megkóstoltam a világ egyik legfüstösebb whiskyjét. Is…

A Bruichladdich különlegessége, hogy az enyhén tőzegelt párlatok mellett közepesen és erősen tőzegelt whiskyket is készít.